قوس 09, 1402 12:25 Asia/Kabul

مسئولان وزارت اطلاعات و فرهنگ ننگرهار می گویند، ابدات تاریخی و محلات دیدنی سرمایه مشترک تمام مردم افغانستان است و در نگهداری ان مسئولیت مشترک دارند.

به گزارش محمد آصف شینواری خبرنگار رادیو دری، ملا عتیق الله عزیزی معین فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ ننگرهار در سمینار یکروزه ارزیابی وضیعت کنونی ابدات تاریخی و محلات جذاب سیاحتی ولایت ننگرهار که در شهر جلال اباد برگزار گردیده بود، گفت: محلات و آثار تاریخی میراث مشترک همه مردم است و در نگهداری آن مسئولیت مشترک دارند.

تعهد وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در حفظ و بازسازی مکان‌های تاریخی

 وی افزود: در زمان اشغال بیست ساله امریکا در افغانستان بسیاری از محلات تاریخی از طرف زورمندان غصب گردیده بود که با آمدن امارت اسلامی نه تنها جلو غصب گرفته شد بلکه محلات غصب شده از تصرف آنان آزاد گردید.

عتیق الله عزیزی افزود: پنج هزار محلات و ابدات تاریخی در سطح کشور ثبت و راجستر شده که توسط قطعه دوازدهم صفری که از جانب وزارت اطلاعات و فرهنگ ایجاد شده در تفاهم هماهنگی با دیگر نهادهای امنیتی از آن پاسداری می نماید.

سید امرالله امید امر فرهنگ ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت ننگرهار و یکتن از اشتراک کنندگان این سمینار می گوید: ولایت ننگرهار محلات زیاد تاریخی و دیدنی دارد که اگر توجه بیشتر به آن صورت گیرد در جذب سیاحان و گردشگران داخلی وخارجی موثر واقع خواهدشد.

وی همچنان گفت: پیشنهاداتی که در این سمینار مطرح گردید، درصورتیکه حکومت گام هایی را برای عملی شدن آن بردارد نه تنها اینکه منابع عایداتی حکومت بیشتر خواهد شد بلکه در زندگی مردم نیز تغییر مثبتی بوجود خواهد آمد.

یونسکو از آثار تاریخی بامیان محافظت می‌کند

کلیدواژه