افزایش علاقه‌مندان به یادگیری زبان فارسی در بزرگترین شهر پاکستان
(last modified 1403-07-21T15:29:47+00:00 )
میزان 21, 1403 19:59 Asia/Kabul
  • افزایش علاقه‌مندان به یادگیری زبان فارسی در بزرگترین شهر پاکستان
    افزایش علاقه‌مندان به یادگیری زبان فارسی در بزرگترین شهر پاکستان

خانه فرهنگ ایران در شهر کراچی مرکز ایالت سند پاکستان از افزایش قابل توجه علاقه‌ به یادگیری زبان فارسی در بزرگترین شهر این کشور خبر داد.

به گزارش رادیو دری، سعید طالبی نیا مسؤول خانه فرهنگ ایران در کراچی در دیدار سحر علی‌شاه مدیر زبان‌های خارجی دانشکده کراچی از راه اندازی گروه زبان فارسی در این دانشکده ابراز خشنودی کرد و گفت: زبان فارسی ریشه در تار و پود ملت پاکستان دارد و هیچ قدرتی نمی‌تواند این حقیقت را انکار کند.

طالبی نیا افزود: در یک سال اخیر با تلاش خانه فرهنگ ایران علاقه مندی به یادگیری زبان فارسی در شهر کراچی افزایش یافته و در مراکز مختلف آموزشی، اقتصادی و دینی، آموزش این زبان شیرین به یک هنجار امیدبخش تبدیل شده است.

مسؤول خانه فرهنگ ایران در پاکستان تصریح کرد که برگزاری دوره‌ی دانش افزایی در ایران برای دانشجویان برگزیده دانشکده کراچی، تأمین استاد فارسی در صورت نیاز این دانشکده و برگزاری جشن‌ها و همایش‌های مشترک درباره زبان فارسی و آداب و رسوم ایران زمین در دانشکده کراچی از جمله اقداماتی است که خانه فرهنگ ایران با هدف ترویج زبان فارسی می‌تواند انجام دهد.

مدیر زبان‌های خارجی دانشکده کراچی نیز گفت: زبان فارسی در واقع زبان ملی و قدیمی پاکستان است و دولت پاکستان برای احیای آن تلاش خواهد کرد.

زبان فارسی؛ پویا و زنده به حیات خود ادامه می دهد

کلیدواژه