سنبله 01, 1403 20:32 Asia/Kabul

معاون ستاد مردمی اربعین مهاجرین افغانستانی استان خراسان رضوی گفت زائران افغانستانی برای سفر به عراق می توانند تا 28 صفر برابر با 12 سنبله وارد خاک ایران شوند.

ابوذر محمدی معاون ستاد مردمی اربعین مهاجرین افغانستانی استان خراسان رضوی در مصاحبه با رادیو دری گفت: 10 نفر در قالب این ستاد مردمی، در کنار دیگر نهادهای جمهوری اسلامی ایران در موکب شهید سلیمانی مشغول  خدمت به زائران هستند.

وی افزود: عمده فعالیت ستاد مردمی اربعین مهاجرین افغانستانی ساماندهی و آماردهی دقیق است زیرا هرچه آمار دقیق تر باشد خدمات دهی در موکب شهید سلیمانی و در مسیر راه به سمت مرز چذابه و عراق بهتر خواهد بود.

محمدی در ادامه گفت: با ستادهای مردمی اربعین داخل افغانستان ارتباط مستقیم داریم و لحظه به لحظه آمار می گیریم که چه تعداد زائر از کدام شهر افغانستان در راه ایران هستند.

به گفته این عضو ستاد مردمی اتباع خارجی خراسان رضوی، زائران افغانستانی اربعین که با خودروهای افغانستان حضور می یابند مستقیم به سمت مرز چذابه حرکت می کنند و برای آن عده که نتوانسته اند وسایل حمل و نقل از داخل افغانستان برای خود فراهم کنند، تعدادی اتوبوس از پایانه های اتوبوسرانی خراسان رضوی در دوغارون مستقر شده که از امروز 17 صفر به نرخ مصوبی که شرکت اتوبوسرانی ایران اعلام کرده است، زائران را به سمت شلمچه می برند.

وی گفت: ان شاءالله در پایان ماه صفر و در برگشت هم در مشهد مقدس تعداد 16 موکب زیر نظر اداره کل اتباع خارجی آماده پذیرایی از زائران هستند.

محمدی درباره اینکه زائران افغانستانی تا چه تاریخی می توانند برای زیارت اربعین وارد ایران شوند گفت: قرار بود خدمت رسانی به زائران از دهم تا بیستم صفر فعال باشد اما با توجه به مشکلات وسایط نقلیه داخل افغانستان و فراهم نشدن تعداد اتوبوس های تعهد کرده، سفر زائران افغانستانی به تأخیر افتاد و به همین دلیل وزارت کشور/داخله ایران ورود این عزیزان را تا 28 صفر بلامانع اعلام کرد.

به گفته معاون ستاد مردمی اربعین مهاجرین افغانستانی استان خراسان رضوی، عراق نیز اجازه داده است زائران افغانستانی تا 28 صفر اجازه ورود به آن کشور را داشته باشند.

روز اوج ورود زائران اربعین از افغانستان به ایران

شور وصف‌ناشدنی زائران افغانستانی اربعین و رضایت از میزبانی در مرز دوغارون

کلیدواژه