کنفرانس وحدت اسلامی از ابتکارات جمهوری اسلامی ایران و راهبردی برای همبستگی امت اسلامی است
(last modified 1403-06-29T09:27:30+00:00 )
سنبله 29, 1403 13:57 Asia/Kabul

فعال رسانه ای افغان گفت: کنفرانس وحدت اسلامی از ابتکارات جمهوری اسلامی ایران و راهبردی برای همبستگی امت اسلامی است و ایران وحدت میان مسلمانان را به عنوان یک مطالبه جدی در سطح جهان مطرح کرده است.

محمد داوود افشار فعال رسانه ای افغان در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری گفت: در این برهه حساس تاریخی، نیاز مسلمانان به وحدت بیشتر از هر زمان دیگری است چون که امروز تمام کفر در مقابل تمام اسلام ایستاده است و نماد کفر در جهان امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی در ادامه به وضعیت فعلی برخی از سران کشورهای اسلامی که از امت اسلامی دور و تسلیم خواسته های آمریکا شدند اشاره کرد و افزود: بسیاری از کشورهای عربی که به آمریکا اعتماد کردند تا به خیال خود کشور را نجات دهند، توسط خود آمریکا از پشت خنجر خوردند.

افشار در مورد نقش جمهوری اسلامی ایران در تلاش برای وحدت امت اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود را در طول 4 دهه گذشته در قبال وحدت امت اسلامی انجام داده است و وحدت میان مسلمانان را به عنوان یک مطالبه جدی در سطح جهان مطرح کرده است.

این فعال رسانه ای بیان داشت: علمای جهان اسلام آنگونه که شایسته است تا کنون به وظیفه خود در قبال وحدت امت اسلامی عمل نکرده اند که اگر به وظیفه خود عمل می کردند اختلاف افکنی و جدایی میان مسلمانان از میان می رفت.

سی‌ و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با عنوان «همکاری‌های اسلامی و دستیابی بر ارزش‌های مشترک با تاکید بر مساله فلسطین» با حضور بیش از ۷۸ نفر از علما و فرهیختگان ۳۰ کشور جهان صبح امروز در سالن اجلاس سران در تهران افتتاح شد.

این دوره از کنفرانس وحدت اسلامی از روز شنبه (۲۴ سنبله) کار خود را با وبینارهای غیرحضوری  آغاز کرد و در ادامه این کنفرانس ۲۳۴ عالم و شخصیت فرهنگی در قالب ۱۶ وبینار سخنرانی خواهند کرد. حدود ۱۳۴نفر از این میان خارجی و ۹۶ نفر از شخصیت‌های داخلی هستند که به صورت وبیناری در این دوره شرکت کرده‌اند.

امسال همچنین در حدود ۳۲ مهمانان ویژه‌ از آمریکا، برخی کشورهای اروپایی، مالزی و اندونزی در این مراسم حضور دارند.

در این دوره ۳۰ نفر از بانوان کشورهای اسلامی نیز در این کنفرانس حضور دارند. امسال  به بخش علمی کنفرانس  بیشتر توجه شده است و ۴۴ مقاله از ۱۷ کشور خارجی به کنفرانس ارسال شده است.

همچنین از ۱۲ عنوان کتاب جدید نیز در کنفرانس این دوره رونمایی شد.

 دو نشست هم‌اندیشی نیز با علما برگزار می‌شود و طبق سنوات گذشته میهمانان کنفرانس در روز پایانی با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد که این ملاقات در روز میلاد حضرت رسول (ص) است.

بازدید از بخش‌های علمی و فرهنگی ایران، حضور میهمانان در مرقد امام راحل(ره)، دیدار با برخی از شخصیت های دینی، فرهنگی و سیاسی  نیز از دیگر برنامه‌های این دوره از کنفرانس وحدت است.

کلیدواژه