مومنی: ایران با تمام توان به مبارزه با مواد مخدر ادامه می دهد
(last modified 1398-08-15T05:21:51+00:00 )
عقرب 15, 1398 09:51 Asia/Kabul
  • مومنی: ایران با تمام توان به مبارزه با مواد مخدر ادامه می دهد

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران گفت: جمهوری اسلامی طی 40 سال گذشته با توجه به همجواری با افغانستان و مسیر ترانزیت مواد مخدر، مبارزه همه جانبه‌ای را علیه مواد مخدر انجام داده است،

به گزارش ایرنا؛ «اسکندر مومنی» دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران روز سه شنبه در دیدار «چانگ هوا» Chang Hua  سفیر چین در تهران، با اشاره به اینکه ایران در سال گذشته بیش از 800 تُن مواد مخدر کشف کرد که بخش اعظم آن در جهت مقابله با ترانزیت به کشورهای غربی بوده است، افزود: حضور نیروهای فرامنطقه‌ای به بهانه مبارزه با مواد مخدر و تروریسم در افغانستان کاملا بی اثر بوده است.

مومنی تصریح کرد: در سال 2001 تولید مواد مخدر 200 تُن بود که براساس آمار سازمان ملل متحد، در کمتر از دو دهه و با حضور کشورهای فرا منطقه‌ای این رقم به بیش از 9 هزار تُن رسید.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران آمادگی جمهوری اسلامی را برای همکاری با چین در حوزه انتقال تجربیات مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد.

«چانگ هوا» سفیر چین در تهران نیز در این دیدار با قدردانی از اقدامات ایران در مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: ایران در مبارزه جهانی با مواد مخدر نقش بزرگی را ایفا کرده است و چین به همکاری با ایران در این زمینه ادامه می دهد.

کلیدواژه