عقرب 28, 1398 14:53 Asia/Kabul
  • روحانی: تحریم‌های آمریکا اقدامی علیه قطعنامه‌های بین‌المللی است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آمریکا باید بداند رهبر جهان نیست و یک کشور مانند سایر کشورهاست، تاکید کرد: تحریم‌های آمریکا یک اشتباه بزرگ سیاسی، اقتصادی و اقدامی علیه مقررات و قطعنامه‌های بین‌المللی است.

«حسن روحانی» روز سه‌شنبه هنگام دریافت استوارنامه خانم «لیندال جین سکز» سفیر جدید استرالیا در تهران، با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد تحریم‌های غیرقانونی آمریکا مانعی برای توسعه روابط و همکاری‌ دو کشور باشد، گفت: کشورهای مستقل باید در برابر اقدامات غیرقانونی آمریکا ایستادگی کنند.

روحانی با بیان اینکه آمریکا با اعمال تحریم نمی تواند به اهداف خود دست یابد، افزود: ملت ایران، ملتی بزرگ است که از اینگونه فشارها نمی‌هراسد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه فروپاشی برجام به ضرر جهان خواهد بود، تصریح کرد: با وجود خروج آمریکا از برجام و بدعهدی اروپایی ها، ایران همچنان به تعهدات خود در این توافق پایبند است.

روحانی همچنین با اشاره روابط خوب تهران – کانبرا، بر گسترش همکاری دو جانبه در زمینه های مختلف تاکید کرد.

خانم «لیندال جین سکز» سفیر جدید استرالیا در تهران نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به روحانی اظهار کرد: توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران و استرالیا می‌تواند زمینه‌های مناسبی را برای گسترش مناسبات و همکاری‌ دو کشور ایجاد کند.

لیندال جین سکز همچنین با بیان اینکه استرالیا از حفظ برجام حمایت می کند، گفت: همه باید به تعهدات خود در برجام پایبند باشند.

کلیدواژه