آمادگی ایران برای ارائه تجارب طب نظامی به ارتش‌های جهان
(last modified Mon, 25 Nov 2019 13:16:53 GMT )
قوس 04, 1398 17:46 Asia/Kabul
  • آمادگی ایران برای ارائه تجارب طب نظامی به ارتش‌های جهان

معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح ایران از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارائه تجارب خود به کمیته‌های بهداشت و درمان نظامی ارتش‌های جهان خبر داد.

سردار «حسن عراقی‌زاده» معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران روز دوشنبه در کنگره بین‌المللی طب نظامی در تهران با اشاره به ریاستِ ایران بر کارگروه منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه کمیته بین‌المللی طب نظامی، خاطرنشان کرد: هدف طب نظامی، نجات جان انسان‌ها در مواقع بحرانی مانند حوادث و جنگ‌ها است.

عراقی‌زاده با اشاره به همکاری ایران با کمیته بین‌المللی طب نظامی ارتش‌های جهان گفت: ایران دارای دانش و تجربیات زیادی در زمینه طب نظامی بوده و کاملا آماده است این دانش و تجربیات را در اختیار کشور‌های عضو این کمیته قرار دهد.

معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران همچنین از همه کشورهای دوست، همسایه و منطقه‌ای درخواست کرد، همکاری‌های خود را در زمینه بهداشت و درمان در بستر کمیته بین المللی طب نظامی توسعه دهند.

کنگره بین‌المللی طب نظامی با حضور کمیته‌های بهداشت و درمان نظامی بیش از 30 ارتش جهان از امروز (دوشنبه) به مدت چهار روز در تهران برگزار می‌شود.

در این همایش قرار است سه کارگاه «روش‌های مقابله با سلاح‌های شمیایی، هسته‌ای و بیولوژیکی»، «مدیریت تروما و آشنایی با انواع تروما در حوادث مختلف» و «اخلاق در طب نظامی» برگزار شود.

کلیدواژه