قوس 05, 1398 13:01 Asia/Kabul
  • تاکید ایران و روسیه بر پایبندی کشورها به کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی

معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امورخارجه ایران و معاون وزیر صنایع روسیه بر پایبندی همه کشورها به کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی تاکید کردند.

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، در دیدار روز سه‌شنبه «غلامحسین دهقانی» معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزیر امورخارجه ایران و «اولگ رزیانسوف»  معاون وزیر صنایع روسیه که در حاشیه بیست و چهارمین نشست کنفرانس سالانه اعضاء کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی در لاهه هلند برگزار شد، دو طرف راه های گسترش همکاری تهران و مسکو در سازمان منع سلاح های شیمیایی را بررسی کردند.
رعایت قاعده اجماع در تصمیمات کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی و همچنین پایبندی همه کشورها به متن کنوانسیون از جمله موارد مورد تاکید دهقانی و رزیانسوف بود.
بیست و چهارمین نشست کنفرانس سالانه اعضاء کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی روز دوشنبه در محل اجلاس‌های بین‌المللی لاهه هلند آغاز به کار کرد و تا روز جمعه به کار خود ادامه خواهد داد.
کنفرانس اعضا کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی، مهمترین نهاد سیاست‌گذار سازمان منع سلاح‌های شیمیایی است که در نشست‌های سالیانه آن، 193 کشور عضو، آخرین تحولات و سیاست‌گذاری‌های بین‌المللی در خصوص مقابله با کاربرد سلاح‌های شیمیایی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.
سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در زمینه قربانیان شیمیایی ایران نیز در حاشیه این نشست، نمایشگاهی را ترتیب داده‌اند تا اعضا کنفرانس را با آخرین تحولات مربوط به قربانیان سلاح‌های شیمیایی آشنا کند.

 

کلیدواژه