دبیر شورای امنیت ملی روسیه: آمریکا داعش را به افغانستان منتقل می کند
(last modified 1398-09-27T09:23:38+00:00 )
قوس 27, 1398 13:53 Asia/Kabul
  • دبیر شورای امنیت ملی روسیه: آمریکا داعش را به افغانستان منتقل می کند

دبیر شورای امنیت ملی روسیه با اشاره به اقدامات گسترده و نگران‌کننده گروه‌های تروریستی در مناطق مختلف افغانستان گفت: آمریکا تروریست های داعش را به افغانستان منتقل و از آنان پشتیبانی می کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «نیکلای پاتروشف» Nikolai Patrushev دبیر شورای امنیت ملی روسیه امروز(چهارشنبه) در دومین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای در تهران، به سابقه حضور آمریکا در افغانستان اشاره کرد و افزود: پس از نزدیک به 18 سال حضور نظامی آمریکا در افغانستان بی‌ثباتی و ناامنی در این کشور افزایش یافته و روند خون‌ریزی و کشته شدن مستمر مردم بی‌گناه افغانستان همچنان ادامه دارد. 

پاتروشف افزود: بر اساس آخرین برآوردها، بین 2500 تا چهار هزار تروریست داعشی در افغانستان حضور دارند.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه، افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان را یکی از منابع مهم تامین مالی تروریسم در منطقه دانست و اظهار کرد: سالانه حدود 600 میلیون دلار از محل تولید و فروش مواد مخدر در اختیار جریان تروریسم در منطقه قرار می‌گیرد.

پاتروشف، گفت‌وگوهای آمریکا و طالبان را مسیری انحرافی و فاقد اثرگذاری موثر عنوان کرد و گفت: باید گفت‌وگوهای بدون واسطه میان طالبان و دولت قانونی افغانستان برای دستیابی به راه حل ملی برای برون‌رفت از شرایط فعلی آغاز شود.

دومین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای با حضور دبیران و مشاوران امنیت ملی و مقامات عالی امنیتی ایران، روسیه، چین، هند، افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان امروز(چهارشنبه) در تهران برگزار شد.

این نشست یک روزه که با ابتکار و میزبانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران برگزار شد، بر موضوع افغانستان و مبارزه همه جانبه با اشکال مختلف تروریسم در این کشور تمرکز دارد.

کلیدواژه