واکنش ایران به مواضع منتسب به دولت آلمان در مورد ترور سردار سلیمانی
(last modified Fri, 03 Jan 2020 20:01:44 GMT )
جدی 14, 1398 00:31 Asia/Kabul
  • واکنش ایران به مواضع منتسب به دولت آلمان در مورد ترور سردار سلیمانی

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران، مواضع حمایتی منتسب به دولت آلمان در قبال حمله وحشیانه و تروریستی آمریکا در عراق که منجر به شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و دیگر همراهان ایشان شده را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا ، سید عباس موسوی جمعه شب گفت: اینگونه اظهارات نشان از فاصله آلمان با واقعیت‌های منطقه داشته و خواسته و یا ناخواسته این کشور را در مسیر همسویی با تروریسم دولتی آمریکا قرار می‌دهد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مواضع دولت آلمان در حمایت از اقدامات ددمنشانه، یکجانبه و مغایر با حقوق بین‌الملل آمریکا را به نوعی مشارکت در این اقدامات‌ دانسته و به دولت آلمان نقش برجسته سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم داعش که تداوم حیات آن، جان افراد بیگناه بیشماری را حتی در اروپا به خطر می‌انداخت، یادآوری می‌نماید. 

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون نیروهای بسیج مردمی عراق "الحشد الشعبی" و چند تن دیگر بامداد روز (جمعه)  در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی به فرودگاه بغداد (پایتخت عراق)  ، به شهادت رسیدند.

کلیدواژه