جدی 17, 1398 14:27 Asia/Kabul
  •  تشییع و بدرقه باشکوه شهید ابومهدی المهندس در آبادان

پیکر شهید «ابومهدی المهندس»‌ نائب‌رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) با حضور گسترده مردم ایران در آبادان تشییع و بدرقه شد.

هزاران نفر از مردم ایران روز سه شنبه همزمان با تشییع پیکر شهید «ابومهدی المهندس»‌ در آبادان، جنوب غرب ایران، شعار "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" و فریاد انتقام از عاملان شهادت سردار سپهبد شهید سلیمانی و همرزمان شهیدش را سر دادند.
پس از بدرقه عشایر و مردم شهیدپرور آبادان و خرمشهر، پیکر شهید ابومهدی المهندس از گذرگاه مرزی شلمچه به بصره عراق انتقال داده شد.
مردم بصره نیز، برای استقبال و تشییع پیکر سردار شهید «ابومهدی المهندس»‌ در خیابانهای این شهر، به صورت گسترده ، تجمع کرده اند.
پیکر شهید «ابومهدی المهندس» قراراست پس از تشییع در بصره به  نجف اشرف منتقل و در مقبره "وادی السلام" به خاک سپرده شود. 
پیکر شهید «ابومهدی» یکشنبه گذشته برای انجام آزمایش "دی.ان.ای" به همراه پیکر شهید سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر همرزمان شهیدش وارد ایران شده بود.
سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بامداد روز جمعه (سوم ژانویه) به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود به همراه «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و 8 نفر دیگر در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسید.

 

کلیدواژه