تاکید روسای جمهور ایران و اوکراین بر ضرورت بررسی دقیق حادثه سقوط هواپیما
(last modified 1398-10-20T06:04:20+00:00 )
جدی 20, 1398 10:34 Asia/Kabul
  •  تاکید روسای جمهور ایران و اوکراین بر ضرورت بررسی دقیق حادثه سقوط هواپیما

روسای جمهور ایران و اوکراین در پی سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در حوالی تهران، بر ضرورت بررسی دقیق و سریع علت این حادثه تاکید کردند.

یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین صبح روز چهارشنبه نزدیک فرودگاه امام خمینی (ره) تهران سقوط کرد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در تماس تلفنی «ولادیمیر زلنسکی» با تاکید بر همکاری کامل هیات‌های فنی دو کشور برای انجام همه اقدامات لازم درخصوص این حادثه، افزود: وزارت راه و شهرسازی ایران، تیم مشترکی از کارشناسان ایران و اوکراین را برای بررسی دقیق علت این حادثه تشکیل می‌دهد.

رئیس جمهور اوکراین نیز با قدردانی از اقدامات انجام شده از سوی نیروهای امدادی، اورژانس و کاشناسان فنی ایران در این حادثه، همکاری مشترک هیات‌های فنی دو کشور برای بررسی این حادثه و مشخص شدن دلایل سقوط هواپیما را خواستار شد.

روسای جمهور ایران و اوکراین در این گفت‌وگوی تلفنی بر تعامل وزرای امور خارجه دو کشور برای تسریع و تسهیل در همکاری‌های کارشناسان در بررسی ابعاد این حادثه و انجام اقدامات لازم توافق کردند.

همچنین روحانی و زلنسکی با اشاره به روابط خوب ایران و اوکراین بر توسعه و تعمیق روابط در همه زمینه‌ها تاکید کردند.

براساس اعلام سازمان هواپیمایی ایران، 167 مسافر و 9 خدمه پرواز هواپیمای اوکراینی در پی سقوط در حوالی استان تهران جان باختند.

بیشتر مسافران این هواپیما، اتباع جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند و 32 نفر از سرنشینان این پرواز نیز با گذرنامه‌هایی از 5 کشور کانادا، افغانستان، اوکراین، انگلیس و سوئد بودند.

 

کلیدواژه