سردار حاجی‌زاده: عملیات سپاه، شروع فرایند اخراج آمریکایی‌ها از منطقه است
(last modified 1398-10-20T06:05:38+00:00 )
جدی 20, 1398 10:35 Asia/Kabul
  • سردار حاجی‌زاده: عملیات سپاه، شروع فرایند اخراج آمریکایی‌ها از منطقه است
    سردار حاجی‌زاده: عملیات سپاه، شروع فرایند اخراج آمریکایی‌ها از منطقه است

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اقدام موشکی سپاه علیه پایگاه متجاوزان آمریکایی در عراق، گفت: هرچند خون بهای سپهبد شهید سلیمانی اخراج آمریکایی‌ها از منطقه است، اما اقدام موشکی آغاز این فرایند بود.

سردار سرتیپ «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران روز پنجشنبه در تشریح عملیات موفقیت‌آمیز موشکی سپاه پاسداران علیه پایگاه‌ متجاوزان آمریکایی با اشاره به شناسایی پایگاه‌هایی که در عملیات ترور سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشارکت داشتند، تصریح کرد: اولین گزینه ایران برای انتقام، پایگاه التاجی Taji بود اما در ادامه هدف به پایگاه راهبردی و مهم عین‌الاسد تغییر یافت.

سردار حاجی‌زاده افزود: عین‌الاسد بزرگترین و دورترین پایگاه آمریکا به خاک جمهوری اسلامی ایران در عراق بود و در این عملیات از موشک‌های «فاتح 313» و «قیام» برای انهدام اهداف از پیش تعیین شده استفاده شده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه هدف از این عملیات ضربه زدن به تجهیزات و مرکز فرماندهی و کنترل آمریکایی‌ها بود، افزود: آن‌ها در آماده باش کامل قرار داشتند و تا قبل از انجام عملیات 12 فروند هواپیمای بدون سرنشین و تعدادی هواپیمای با سرنشین از پایگاه عین الاسد مراقبت می‌کردند اما باوجود تمامی این آمادگی‌ها، توانایی انجام هیچ واکنشی را نداشتند.

سردار حاجی‌زاده همچنین تصریح کرد: بعد از عملیات موشکی دقیق و موفقیت‌آمیز سپاه علیه پایگاه متجاوزان آمریکایی‌ها، آن‌ها مجروحان خود را با حداقل 9 پرواز به اردن و سرزمین‌های اشغالی منتقل کردند و تعدادی بالگرد شنوک Chinook نیز برخی دیگر از مجروحان را به بیمارستان آمریکا در بغداد انتقال دادند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران ترور سپهبد شهید سلیمانی را از بزرگترین خطاهای راهبردی آمریکا توصیف و تاکید کرد: به طور قطع این اقدام نابخردانه آمریکا، مبدا آغاز تحولات بسیار وسیع در منطقه و جهان خواهد شد.

 

کلیدواژه