جدی 20, 1398 10:36 Asia/Kabul
  • واکنش ایران به فضاسازی درباره سقوط هواپیمای اوکراینی 

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره سقوط هواپیمای اوکراینی در آسمان استان تهران، گفت: ایران تحقیقات درباره علت سقوط این هواپیما را بر اساس استانداردهای بین‌المللی و ضوابط ایکائو آغاز کرده است.

"عباس موسوی" پنجشنبه‌شب در واکنش به فضاسازی برخی دولت‌های اروپایی و آمریکایی از جمله بریتانیا، آمریکا و کانادا درباره چگونگی سقوط هواپیمای اوکراینی در آسمان استان تهران، تصریح کرد: از اوکراین به‌عنوان صاحب هواپیما و کمپانی بوئینگ به عنوان سازنده هواپیما برای مشارکت در فرایند تحقیقات دعوت به عمل آورده است. 

سخنگوی وزارت خارجه ایران با تسلیت دوباره به خانواده جانباختگان در سانحه هوایی برای هواپیمای مسافربری اوکراین تاکید کرد: ایران از حضور کارشناسان کشورهایی که اتباع آنان در این سانحه دلخراش جان خود را از دست داده‌اند، استقبال کرده است. 

موسوی اظهار کرد: ایران از نخست وزیر کانادا و هر دولتی که اطلاعاتی درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی دارد درخواست می‌کند، این اطلاعات را در اختیار کمیته بررسی سانحه هوایی در ایران قرار دهد.

"جاستین ترودو"، نخست وزیر کانادا، برخی مقامات آمریکایی و برخی رسانه‌های خارجی روز پنجشنبه درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین در آسمان تهران مدعی شدند، این هواپیما توسط یک موشک ایرانی و احتمالا به طور غیرعمد هدف قرار گرفته است.

صبح چهارشنبه گذشته یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین نزدیک فرودگاه امام خمینی (ره) تهران سقوط کرد که بر اثر آن، 167 مسافر و 9 خدمه این پرواز جان باختند.

سفارت اوکراین در تهران، نقص فنی را علت سقوط هواپیمای این کشور در آسمان استان تهران اعلام کرده است. 

کلیدواژه