جدی 21, 1398 15:09 Asia/Kabul
  • دستور رهبر معظم انقلاب به ستاد کل نیروهای مسلح ایران در پی سقوط هواپیمای اوکراینی
    دستور رهبر معظم انقلاب به ستاد کل نیروهای مسلح ایران در پی سقوط هواپیمای اوکراینی

رهبر معظم انقلاب اسلامی، ستاد کل نیروهای مسلح ایران را مأمور پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح ایران درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی و اثبات دخالت خطای انسانی در آن، روز شنبه در پیامی با ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانواده‌های داغدار این حادثه، بر مراقبت و پیگیری‌های لازم برای تکرار نشدن چنین سانحه‌ای را از مدیران و مقامات ستاد کل نیروهای مسلح ایران مطالبه کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین برای درگذشتگان این حادثه لطف و رحمت پروردگار و برای خانواده‌های آن‌ها صبر و اجر مسألت کردند.

یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین صبح چهارشنبه گذشته (18 جدی)، نزدیک فرودگاه امام خمینی (ره) تهران سقوط کرد و تمامی سرنشینان جان باختند.

ستادکل نیروهای مسلح ایران در اطلاعیه‌ای با اشاره به تهدیدهای رئیس جمهوری و فرماندهان نظامی آمریکا مبنی بر حمله به اهدافی در خاک ایران و افزایش پروازهای جنگی تروریست‌های آمریکایی پیرامون ایران اعلام کرد: بروز خطای انسانی غیر عمد به دلیل چرخش هواپیما و نزدیک شدن به یک مرکز حساس نظامی، عامل هدف قرار گرفتن و سقوط هواپیمای اوکراینی بود.

 

کلیدواژه