انتقاد مقام کنگره آمریکا از دروغ پردازی ترامپ برای توجیه ترور سردار سلیمانی
(last modified 1398-10-24T04:44:35+00:00 )
جدی 24, 1398 09:14 Asia/Kabul
  • انتقاد مقام کنگره آمریکا از دروغ پردازی ترامپ برای توجیه ترور سردار سلیمانی
    انتقاد مقام کنگره آمریکا از دروغ پردازی ترامپ برای توجیه ترور سردار سلیمانی

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا هدف ترامپ را از ارائه اطلاعات دروغ، توجیه ترور سردار سلیمانی خواند.

«آدام شیف» نماینده ایالت کالیفرنیا روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه «سی بی اس نیوز» تصریح کرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و مقام‌های ارشد دولت وی، دروغ‌بافی می‌کنند تا ترور سپهبد سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را توجیه کنند.

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به مصاحبه اخیر «دونالد ترامپ» با شبکه فاکس نیوز گفت: وقتی رئیس‌جمهور آمریکا را می‌بینید و این حرف‌ها را از او می‌شنوید، این ها سرهم کردن اطلاعات و دروغ‌بافی است.

شیف گفت: آنچه ترامپ و نزدیکانش انجام می‌دهند، اغراق و تأکید بیش از حد است تا اقدامات انجام شده توجیه‌ شود و این احتمالاً ما را به جنگ با ایران سوق می‌دهد که بسیار خطرناک است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه در توجیه جنایت ترور سردار سلیمانی و همراهانش به دروغ مدعی شد که وی حمله به چهار سفارت آمریکایی را برنامه‌ریزی کرده بود.

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» که سوم ژانویه به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود، به همراه «ابومهدی المهندس» نایب رئیس بسیج مردمی (الحشد الشعبی) عراق و هشت نفر دیگر در حمله پهپادی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

 

کلیدواژه