موسوی: اروپایی‌ها آماده پذیرش تبعات سوء استفاده از مکانیسم حل اختلاف باشند
(last modified 1398-10-24T14:23:15+00:00 )
جدی 24, 1398 18:53 Asia/Kabul
  • موسوی: اروپایی‌ها آماده پذیرش تبعات سوء استفاده از مکانیسم حل اختلاف باشند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به بیانیه آلمان، بریتانیا و فرانسه درباره فعال کردن مکانیسم حل اختلافات در برجام تاکید کرد: اگر اروپایی‌ها بخواهند از فرآیند حل اختلافات در کمیسیون مشترک برجام سوءاستفاده کنند، باید خود را برای پذیرش تبعات آن نیز آماده کنند.

«سید عباس موسوی» روز سه شنبه اقدام سه کشور اروپایی برای فعال کردن مکانیسم حل اختلافات را انفعالی و از روی ضعف دانست و افزود: فرآیند حل اختلافات در برجام را ایران از یکسال پیش و با ارسال نامه‌های رسمی به هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام آغاز کرده و هم اکنون نه به لحاظ فرآیندی و نه به لحاظ عملی، اتفاق جدیدی نیفتاده است.

موسوی تصریح کرد: در یکسال گذشته طرف‌های اروپایی برجام به رغم تعهداتی که هم در این توافق داشتند و هم صراحتا و به طور رسمی پس از خروج آمریکا از برجام در جلسات کمیسیون مشترک برعهده گرفتند، نتوانستند اقدامی ملموس و جدی برای ایفای تعهدات خود انجام دهند و به همین علت ایران براساس بندهای 26 و 36 برجام، اجرای بخشی از تعهدات هسته ای خود را در پنج گام با فواصل زمانی قابل ملاحظه متوقف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: ایران مانند گذشته آمادگی کامل دارد با هرگونه حسن نیت و تلاش سازنده برای حفظ این توافق مهم بین المللی اقدام کند و در این مسیر از هر ابتکار عمل سازنده‌ای حمایت خواهد کرد.

موسوی خاطرنشان کرد: برای آلمان، بریتانیا و فرانسه روشن است که ایران به هرگونه بدعهدی، سوءنیت و اقدامات غیرسازنده نیز با جدیت و قاطعیت و به طور مناسب پاسخ خواهد داد.

کلیدواژه