تاکید دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران بر افول اقتدار پوشالی واشنگتن در منطقه
(last modified 1398-11-05T05:18:57+00:00 )
دلو 05, 1398 09:48 Asia/Kabul
  • تاکید دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران بر افول اقتدار پوشالی واشنگتن در منطقه

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران برپایی تظاهرات میلیونی مردم عراق را نشانه‌ای از پیشتازی و پرچمداری این مردم در مسیر اخراج امریکا از منطقه عنوان کرد.

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز جمعه با صدور پیامی خطاب به مرجعیت عالی، دولت، مجلس و ملت سلحشور عراق، ضمن پاسداشت برپایی تظاهرات میلیونی و تاریخی مخالفت با اشغالگری آمریکا و حمایت از استقلال و حاکمیت ملی عراق، این اقدام ارزنده را نشانه‌ای از پیشتازی و پرچمداری مردم پرافتخار عراق در مسیر اخراج امریکا از منطقه دانست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران خاطرنشان کرد، تظاهرات میلیونی مردم عراق نشان داد تهدید آمریکا مبنی بر تحریم آن کشور در صورت اجرای قانون اخراج نظامیان واشنگتن، ابزار پوسیده‌ای است که نمی‌تواند اراده دولت‌ها و ملت‌هایی را که بدنبال حفظ استقلال و حاکمیت ملی خود هستند، تحت تاثیر قرار دهد.

شمخانی ترور ناجوانمردانه سرداران پرآوازه جبهه مقاومت، سردارسپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نایب رئیس بسیج مردمی عراق را خطای راهبردی آمریکا عنوان کرد و افزود، شمارش معکوس اخراج امریکا از منطقه آغاز شده و پژواک ناقوس افول اقتدار پوشالی واشنگتن هر روز با طنین بلندتری به گوش می‌رسد.

کلیدواژه