هشدار سرلشکر باقری درباره پیامدهای هرگونه کوتاهی و سکوت در قبال طرح معامله قرن
(last modified 1398-11-11T06:40:10+00:00 )
دلو 11, 1398 11:10 Asia/Kabul
  •  هشدار سرلشکر باقری درباره پیامدهای هرگونه کوتاهی و سکوت در قبال طرح معامله قرن

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت ، ضرورت یکپارچگی و کنار گذاشتن اختلافات بر محور اسلام و همکاری در حمایت از مقاومت اسلامی باید در دستور کار کشورهای اسلامی قرار گیرد.

سرلشکر«محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پیام‌های جداگانه‌ به وزرای دفاع و روسای ارتش و نیروهای مسلح کشورهای اسلامی، با هشدار درباره پیامدهای هرگونه کوتاهی و سکوت در برابر طرح ظالمانه «معامله قرن» ، بر ضرورت یکپارچگی ، حمایت از مقاومت اسلامی، اخراج غاصبان و اشغالگران سرزمین‌های اسلامی و مقابله با اقدام خلاف منطق، قانون و قواعد بین‌المللی رئیس‌جمهور آمریکا  تاکید کرد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت: رونمایی از طرح صهیونیستی-آمریکایی موسوم به "معامله قرن"، بی شک خطای تاریخی و راهبردی است که اشغال فلسطین را به عنوان بخش اصلی پروژه شکست خورده ۷۰ ساله صهیونیست‌ها در منطقه دنبال می کند.
وی این معامله را خلاف عقل، منطق ، قواعد و قطعنامه های بین المللی و مغایر با منشور سازمان ملل متحد توصیف و تصریح کرد:هرگونه موافقت ضمنی، سکوت و یا اهمال و برخورد دوگانه با این طرح ظالمانه می تواند این توطئه بزرگ را فراتر از فلسطین، متوجه استقلال و حاکمیت ملی دیگر کشورهای اسلامی نیز سازد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت:بی تردید تنها نسخه عملی حل بحران فلسطین، همان راهبرد" فلسطین از بحر تا نهر، بازگشت آوارگان فلسطینی و برگزاری همه پرسی آزاد و فراگیر در تعیین سرنوشت و آینده این ملت" است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه همراه با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید  از طرح آمریکایی "معامله قرن" رونمایی کرد.

این طرح که با مخالفت گسترده مردم و گروه‌های فلسطینی روبه رو شده است، در پی حذف موضوع بازگشت پناهندگان فلسطینی ساکن کشورهای عربی به سرزمین خود است؛ طرحی که برخلاف مفاد قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل است.

 

کلیدواژه