دلو 21, 1398 14:32 Asia/Kabul
  • جلالی: ایران با وجود تحریم‌های سنگین آمریکا، قدرتمندتر از همیشه است

سفیر ایران در روسیه با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه‌های انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، تولید علم و پیشرفت صنایع دفاعی گفت: با وجود تحریم‌های سنگین آمریکا، ایران نه تنها تضعیف نشده بلکه قدرتمندتر از همیشه است.

«کاظم جلالی» سفیر ایران در مسکو روز دوشنبه در کنفرانس خبری با رسانه های روسی، ضمن دروغگو خواندن مقامات کاخ سفید اعلام کرد: آمریکا برخلاف قوانین و معیارهای بین المللی از برجام خارج شد و تحریم‌های ظالمانه خود را علیه ملت ایران از سر گرفت.

جلالی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در فناوری نانو و خودکفایی در تولید بسیاری از داروها با وجود تحریم‌های ظالمانه رژیم آمریکا افزود: جمهوری اسلامی ایران کاهش صادرات نفت خود را تبدیل به فرصت خواهد کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، برنامه «اقتصاد بدون نفت» را مهم‌ترین اولویت اقتصادی تهران عنوان کرد و گفت: ایران براساس آموزه‌های انقلاب اسلامی، اقتصاد خود را بدون نفت اداره و توطئه کاهش صادرات نفت از سوی آمریکا را نیز به طور کامل خنثی خواهد کرد.

جلالی همچنین با اشاره به مقاومت و ایستادگی ملت ایران در دوران حمله رژیم بعث عراق یادآور شد: آمریکا و غرب، پیشرفته‌ترین تسلیحات را به رژیم بعث عراق می‌دادند در حالی که جمهوری اسلامی ایران در آن دوره سخت، حتی سیم خاردار برای دفاع از کشور نداشت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اظهار کرد: تمامی این توطئه‌ها در برابر مقاومت و پایمردی مردان و زنان ایران با شکست روبه‌رو شد.

جلالی با تاکید بر اینکه رژیم آمریکا از کارزار تحریم و فشار حداکثری بهره‌ای نخواهد بُرد، گفت: انقلاب اسلامی استوار و پرقدرت به مسیر خود ادامه خواهد داد.

انقلاب اسلامی ایران 11 فوریه 1979 (22دلو1357) به رهبری حضرت امام خمینی (ره) به پیروزی رسید.

کلیدواژه