مذاکره تلفنی پوتین و اردوغان درمورد تحولات سوریه
(last modified 1398-11-23T14:56:32+00:00 )
دلو 23, 1398 19:26 Asia/Kabul
  • مذاکره تلفنی پوتین و اردوغان درمورد تحولات سوریه
    مذاکره تلفنی پوتین و اردوغان درمورد تحولات سوریه

روسای جمهوری روسیه و ترکیه در گفت وگوی تلفنی درخصوص اوضاع ادلب سوریه مذاکره و گفتگو کردند.

به گزارش ایرنا، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین امروز (چهارشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد: مذاکره تلفنی به ابتکار آنکارا صورت گرفت و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به تفصیل درخصوص اوضاع ادلب گفت وگو کردند. 

در این گفت وگوی تلفنی بر اهمیت اجرای کامل توافق های بین روسیه و ترکیه در  ۱۷ ماه سپتامبر سال ۲۰۱۸ تاکید شد. 

اوضاع منطقه امن ادلب سوریه در هفته های اخیر بر اثر تحرکات تروریست ها و حملات آنها از این منطقه به نقاط دیگر سوریه متشنج شده است.

با ورود تجهیزات نظامی و غیرقانونی ترکیه به خاک سوریه و نقض مکرر آتش‌بس  تروریست‌های مستقر در استان ادلب که مورد حمایت آنکارا هستند، ارتش سوریه نیز اخیرا در این استان پیشروی و بیش از نصف آن را از سیطره گروه‌های تروریستی آزاد کرده است.

ارتش ترکیه طی سه سال گذشته بارها به خاک سوریه حمله کرده  که همگی با محکومیت گسترده بین المللی و واکنش مردم و دولت سوریه مواجه شده است.

در همین راستا وزارت دفاع ترکیه روز دوشنبه از کشته شدن پنج سرباز این کشور و زخمی شدن پنج تن دیگر در عملیات توپخانه ای ارتش سوریه به منطقه تفتناز در حومه ادلب خبر داد.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا امروز چهارشنبه در توئیتی جانبدارانه اعلام کرد که نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه را به آنکارا فرستاده است تا اقدامات در واکنش به این حمله را هماهنگ کند.

این مقام آمریکایی در تلاش برای دخالت برهم زننده ثبات در سوریه عنوان کرد: واشنگتن باید از ترکیه به عنوان متحد ناتو حمایت کند.

 

کلیدواژه