هشدار موسوی به شرکت هایی که با پذیرش قلدری آمریکا، ⁧‫ایران‬⁩ را ترک کرده اند
(last modified 1398-11-26T04:28:41+00:00 )
دلو 26, 1398 08:58 Asia/Kabul
  • هشدار موسوی به شرکت هایی که با پذیرش قلدری آمریکا، ⁧‫ایران‬⁩ را ترک کرده اند

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران جمعه شب تصریح کرد، شرکت های خارجی که در سال‌ها و ماههای اخیر صرفا با پذیرش قلدری آمریکا، ⁧‫ایران‬⁩ را ترک کرده اند، بدانند بازگشت به ⁧‫بازار ایران بسیار سخت خواهد بود.

به گزارش رادیو دری ،" سیدعباس موسوی" به دنبال قطع همکاری شرکت‌های "ال جی" و "سامسونگ" کره‌جنوبی با شرکت‌های ایرانی تحت فشار آمریکا، در توییتر نوشت: «ایرانیان‬⁩ دوستان روزهای سخت را فراموش نمی کنند؛ اما برخی شرکت های خارجی که در سالها و ماههای اخیر صرفا با پذیرش قلدری آمریکا، ⁧‫ایران‬⁩ را ترک کرده اند بدانند بازگشت به ⁧‫بازار ایران بسیار سخت خواهد بود. قانون تجارت می گوید حفظ بازار از ورود به آن سخت تر است.»

شرکت‌های ال‌جی و سامسونگ کره‌ جنوبی که در پی تحریم‌های آمریکا علیه ایران، همکاری خود را با ایران طی ماه‌های اخیر قطع کردند، در روزهای اخیر در حال جمع‌آوری تابلوهای خود از سطح شهرهای ایران هستند.

آمریکا بعد از خروج غیرقانونی از برجام (8 می 2018) کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته است.

دولت "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا در راستای کارزار "فشار حداکثری" علیه ایران، اعلام کرده است که کشورها و شرکت‌هایی که با ایران همکاری کنند با تحریم  و جریمه‌های سنگین روبرو می‌شوند.

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شده است.

بسیاری از کشورها از جمله چین، هند عراق، روسیه و ترکیه اعلام کرده اند تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران را نخواهد پذیرفت و به روابط تجاری با ایران ادامه خواهند داد.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی جبهه مقاومت،  نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - صهیونیستی در منطقه دارد.

کلیدواژه