دلو 26, 1398 19:13 Asia/Kabul
  • شرکت وزیر امورخارجه ایران در جلسه وزیران خارجه مرتبط با سانحه هواپیمای اوکراینی
    شرکت وزیر امورخارجه ایران در جلسه وزیران خارجه مرتبط با سانحه هواپیمای اوکراینی

وزیر امورخارجه ایران در جلسه وزیران امورخارجه کشورهای مرتبط با سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی،در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت کرد.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران روز شنبه در جلسه وزیران امورخارجه کشورهای مرتبط با سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی، ضمن تبادل نظر درباره چگونگی پیگیری ابعاد حقوقی و فنی موضوع، بر مسئولیت‌پذیری ایران در این زمینه و همچنین لزوم پرهیز از سیاسی شدن مسئله تاکید کرد.
ظریف ، آمادگی ایران برای همکاری با اوکراین برای انجام تحقیقات و حل و فصل حقوقی مساله را بار دیگر اعلام کرد.
18 جدی یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین حوالی تهران سقوط کرد که بر اثر آن، 167 مسافر و 9 خدمه این پرواز جان باختند.
بیشتر مسافران این هواپیما، اتباع ایران و 32 نفر از سرنشینان این پرواز نیز با گذرنامه‌هایی از 5 کشور کانادا، افغانستان، اوکراین، انگلیس و سوئد بودند.
همچنین وزیر امورخارجه ایران و «هایکو ماس» Heiko Maas وزیر امورخارجه آلمان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در خصوص اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه غرب آسیا، اشتباهات آمریکایی‌ها در منطقه، تعهدات اروپا در قبال برجام، واقعیات رابطه اروپا و آمریکا و همچنین بررسی راه‌های تقویت اعتماد و همکاری بین ایران و اروپا گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
ظریف روز جمعه برای شرکت در اجلاس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده است.
وزیر امورخارجه ایران در حاشیه این اجلاس، با وزیران امورخارجه کرواسی، عمان، چین، فنلاند، جمهوری چک، واتیکان، کانادا، اوکراین، اسپانیا، ژاپن، اعضای سازمان الدرز The Elders (ریش سفیدان)، اعضای شورای روابط خارجی اتحادیه اروپایی، رئیس فراکسیون حزب مردم در پارلمان اروپا و نخست وزیر کانادا دیدار و گفت‌وگو کرده است.

 

کلیدواژه