ظریف خطاب به سران کشورهای منطقه؛ آمریکا و اسرائیل برای غرب آسیا امنیت نمی‌آورند
(last modified 1398-11-27T04:38:46+00:00 )
دلو 27, 1398 09:08 Asia/Kabul
  • وزیر امور خارجه ایران
    وزیر امور خارجه ایران

وزیر امور خارجه ایران گفت: کشورهای منطقه باید بدانند، آمریکا و اسرائیل نمی‌توانند برای غرب آسیا امنیت بیاورند.

به گزارش ایرنا،«محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده است، عصر شنبه در گفت‌وگویی با بخش  بین‌المللی "بی‌بی‌سی" با بیان اینکه تهران آماده گفت‌وگو برای دستیابی به یک سازوکار امنیتی با کشورهای منطقه است، گفت: امنیت و ثبات منطقه غرب آسیا باید توسط کشورهای منطقه تامین شود.
ظریف با اشاره به دریافت پیامی از سوی عربستان بعد از ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر تمایل ریاض برای گفت و گو با تهران ، گفت: ایران به پیام عربستان پاسخ مثبت داد اما دیگر پاسخی از جانب این کشور دریافت نشد.
وزیر امورخارجه ایران با تاکید بر اینکه ایران به دنبال تنش با همسایگان نیست، تصریح کرد: تهران امنیت کشورهای همسایه را امنیت خود می داند و آماده گفت و گو با همه همسایگان است.
ظریف همچنین با بیان اینکه عربستان و امارات خواهان افزایش تنش در منطقه غرب آسیا هستند، تصریح کرد: کویت، ‌قطر، عمان و عراق به ابتکار ایران با عنوان "صلح هرمز" برای امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس پاسخ داده‌اند اما تاکنون پاسخی از عربستان، امارات و بحرین دریافت نشده است.
وزیر امورخارجه ایران افزود: راه‌های زیادی برای کاهش تنش در منطقه وجود دارد اما مهم این است که همسایگان بخواهند و اراده واقعی برای این کار وجود داشته باشد.

 

کلیدواژه