حوت 01, 1398 19:26 Asia/Kabul
  • کارگردان ایرانی، برنده جایزه زن برتر و موفق جهان اسلام

«نرگس آبیار» کارگردان و نویسنده ایرانی جایزه زن برتر و موفق جهان اسلام با عنوان «جایزه زنان راهبر 2020» را در پاکستان دریافت کرد.

جایزه زنان راهبر 2020 توسط شرکت hum network limited طراحی و ابداع شده و اولین دوره آن با حضور «عارف علوی» رئیس‌جمهور پاکستان، «عمران اسماعیل» استاندار ایالت سند و جمعی از مقامات و شخصیت‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنری پاکستان و دیپلمات‌های مقیم کراچی در محل استانداری ایالت سند برگزار شد.

در این مراسم از «نرگس آبیار» کارگردان سرشناس ایرانی در بخش بین‌الملل و از «فوزیا سعید» نویسنده و فعال اجتماعی زنان، «سیمین جمالی» رئیس اورژانس Jinnah Post Graduate Medical Centre (jPMC) و «جلیلا هایدر» وکیل و فعال حقوق بشر در بخش ملی پاکستان قدردانی شد.

«نرگس آبیار» از زنان رمان‌نویس موفق دو دهه اخیر ایران است که از یک دهه قبل با ساخت فیلم‌هایی براساس زنانِ قهرمانِ داستان‌هایش توانست به کارگردانی سرشناس در سینمای ایران بدل شود. 

آبیار با فیلم‌های «شیار 143»، «نفس» و «شبی که ماه کامل شد» از مرزهای سینمای ایران فراتر رفت و به جوایز معتبر بین‌المللی بسیاری دست یافت.

حضور این کارگردان و نویسنده ایرانی در کراچی و دریافت نشان زنان راهبر 2020 با استقبال گستردۀ شخصیت‌های هنری و سینمایی این کشور مواجه شد.

آبیار همچنین در برنامه‌های دیگری از جمله سمینار بررسی مشکلات و چالش‌های زنان در دنیای معاصر، کارگاه انتقال تجربیات به هنرمندان پاکستانی، برنامۀ نمایش فیلم شیار 143 به زبان اردو، ملاقات با برخی از کارگردانان پاکستانی نیز حضور یافت.

کلیدواژه