موسوی در واکنش به اظهارات فریبکارانه پمپئو: حرکات نمایشی با اغراض سیاسی راه مبارزه با کرونا نیست
(last modified 1398-12-10T04:40:38+00:00 )
حوت 10, 1398 09:10 Asia/Kabul
  • موسوی در واکنش به اظهارات فریبکارانه پمپئو: حرکات نمایشی با اغراض سیاسی راه مبارزه با کرونا نیست

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران جمعه شب ادعای "مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا مبنی بر آمادگی این کشور برای کمک به ایران در زمینه مقابله با ویروس کرونا را حرکتی تبلیغاتی، ریاکارانه و مضحک خواند و تصریح کرد، حرکات نمایشی با اغراض سیاسی راه مبارزه با کرونا نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس، "سیدعباس موسوی" تصریح کرد، ادعای کمک به ایران برای مقابله با کرونا از سوی کشوری که با تروریسم اقتصادی خود باعث فشارهای گسترده بر مردم ایران شده و حتی راه خرید دارو و تجهیزات پزشکی را مسدود کرده است، ادعایی مضحک و یک بازی سیاسی - روانی است.

موسوی با بیان اینکه وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور تامین نیازهای دارویی و بهداشتی ایران و مقابله با ویروس کرونا در تماس نزدیک با بسیاری از کشورها است افزود، دولت ایران تاکنون بخش قابل توجهی از نیازهای کلیدی کشور شامل یکصد هزار کیت تشخیص، ماسک های ویژه جراحی، دستگاه های تنفس مصنوعی و غیره را از طریق کشورهای دوست تامین  کرده است.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت خارجه ایران، محموله های دیگری نیز در راه است که به موقع اطلاع رسانی خواهد شد.

موسوی در ادامه تاکید کرد، مقابله با ویروس کرونا، که اکنون به یک اپیدمی جهانی تبدیل شده و کشورهای زیادی را در بر گرفته است، نیازمند یک اراده جهانی و همکاری وسیع بین المللی است نه حرکات نمایشی که با اغراض سیاسی و با سواستفاده از رنج و عذاب بیماران و آسیب دیدگان صورت می گیرد.

وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در اظهاراتی مضحک مدعی شده بود، آمریکا برای مبارزه با کرونا به ایران پیشنهاد کمک داده است.

کلیدواژه