تاکید بر گسترش و تعمیق همکاری‌های منطقه ای برای مبارزه با مواد مخدر
(last modified 1398-12-14T13:43:44+00:00 )
حوت 14, 1398 18:13 Asia/Kabul
  • تاکید بر گسترش و تعمیق همکاری‌های منطقه ای برای مبارزه با مواد مخدر
    تاکید بر گسترش و تعمیق همکاری‌های منطقه ای برای مبارزه با مواد مخدر

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران با تاکید بر گسترش و تعمیق همکاری‌های منطقه ای برای مبارزه با مواد مخدر، برقراری ثبات و امنیت را به نفع همه کشورهای منطقه دانست.

«اسکندر مؤمنی» دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران روز چهارشنبه در دیدار «شهریار خان آفریدی» وزیر مبارزه با مواد مخدر پاکستان در حاشیه شصت و سومین اجلاس سالیانه کمیسیون مواد مخدر در مقر سازمان ملل متحد در وین تشدید کنترل مرزهای دو کشور در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر را خواستار شد.
مؤمنی با بیان اینکه ایران و پاکستان در معرض پیامدهای منفی ناشی از کشت،تولید و قاچاق مواد مخدر از افغانستان هستند بر همراهی این کشور در مبارزه با مواد مخدر  تاکید کرد.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران تصریح کرد: همکاری ایران،افغانستان و پاکستان در قالب ابتکار سه جانبه در حوزه کنترل و مدیریت مرزهای مشترک و مبارزه با مواد مخدر، می تواند در تامین امنیت کشورهای منطقه تاثیر به سزایی داشته باشد.
در شصت و سومین نشست سالانه کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل متحد که در وین، پایتخت اتریش درحال برگزاری است،هیات‌های مختلفی از کشورهای عضو سازمان ملل متحد، نمایندگان سازمان‌های مردم‌ نهاد، و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای حضور دارند.

 

کلیدواژه