حوت 20, 1398 10:08 Asia/Kabul
  • بقایی هامانه: ادعای دلسوزی آمریکا برای ایرانی‌ها ریاکارانه است
    بقایی هامانه: ادعای دلسوزی آمریکا برای ایرانی‌ها ریاکارانه است

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ژنو، با اشاره به تشدید تحریم‌های ضد بشری آمریکا در شرایط فعلی، ادعای دلسوزی برای حقوق بشر مردم ایران را ریاکارانه و بی‌اعتبار توصیف کرد.

«اسماعیل بقایی هامانه» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ژنو، روز دوشنبه در چهل و سومین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، با انتقاد از استمرار رویکرد سیاست زده و متعصبانه برخی کشور‌ها درخصوص حقوق بشر ایران، سوء استفاده از سازوکار‌های حقوق بشری برای اعمال فشار سیاسی ضد کشور‌های هدف را جفایی بزرگ در حق شورای حقوق بشر برشمرد و توقف این رویکرد مخرب از سوی بانیان قطعنامه ضد ایرانی را خواستار شد.
بقایی هامانه ، ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نمونه بارز نقص فاحش همه قواعد و معیار‌های بین المللی دانست و با توصیف شهید سلیمانی به عنوان "بزرگترین مدافع حقوق بشر و کرامت انسانی"، تصریح کرد: تلاش‌های شهید سلیمانی موجب نجات میلیون‌ها انسان از زیر یوغ داعش و تروریسم شد.
سفیر و نماینده ایران نزد دفتر سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ژنو افزود: مجاهدت‌های شهید سلیمانی این امکان را فراهم کرد که مردم عراق و سوریه بتوانند حقوق انسانی خود را که تحت سلطه داعش نقض شده بود، بازیابند.
بر اساس این گزارش، نمایندگان کشور‌ها در چهل و سومین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به پیشنهاد سفیر ایران در ژنو با یک دقیقه سکوت، به قربانیان ویروس کرونا و فداکاری و از خودگذشتگی کادر پزشکی ادای احترام کردند.

 

کلیدواژه