درخواست 5 میلیارد دلاری ایران از صندوق بین‌المللی پول برای مقابله با کرونا
(last modified 1398-12-22T10:18:56+00:00 )
حوت 22, 1398 14:48 Asia/Kabul
  • درخواست 5 میلیارد دلاری ایران از صندوق بین‌المللی پول برای مقابله با کرونا

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از درخواست 5 میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول برای مقابله با ویروس کرونا در ایران خبر داد.

«کریستالینا گئورگیوا» Kristalina Georgieva رئیس صندوق بین المللی پول اخیراً در بیانیه‌ای از کمک‌ مالی اضطرای این صندوق به میزان 50 میلیارد دلار برای کمک به کشورهای درگیر با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

«عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی ایران روز پنجشنبه با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان اعلام کرد: بانک مرکزی ایران در نامه‌ای به رئیس صندوق بین المللی پول، خواستار استفاده از حق تهران برای بهره‌مندی از طرح 50 میلیارد دلاری تسهیلات این صندوق برای پیشگیری، درمان و مقابله با آثار اقتصادی ویروس کرونا شده است.

همتی یادآور شد: واکنش جامعه جهانی و صندوق بین المللی پول می‌تواند معیار خوبی، برای ارزیابی ادعاهای آن‌ها در کمک به کنترل این ویروس و کاهش آلام مردم آسیب دیده، باشد.

رئیس کل بانک مرکزی ایران همچنین ابراز امیدواری کرد: صندوق بین المللی پول به این مسئولیت خود در حوزه وظایفش به‌سرعت عمل کند.

ویروس کرونا که رسماً کووید – 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و اکنون به بیش از 120 کشور جهان سرایت کرده است.

براساس آخرین آمار، تاکنون 9 هزار نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد 2 هزار و 959 نفر بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند و همچنین 354 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

کلیدواژه