حوت 25, 1398 19:45 Asia/Kabul
  • پیام وزیر امور خارجه ایران تحویل نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران شد

دستیاران وزیر امور خارجه ایران در ملاقات‌های جداگانه با سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیمِ تهران، مشکلات و موانع ناشی از تحریم‌های یکجانبه آمریکا در مسیر تامین اقلام بهداشتی و درمانی مورد نیاز ایران برای مقابله با ویروس کرونا را تشریح کردند.

به گزارش ایرنا، دستیاران وزیر امور خارجه ایران در حوزه‌های منطقه‌ای روز شنبه همچنین در این دیدارها نامه‌های «محمدجواد ظریف» خطاب به همتایانش در کشورهای مختلف را به روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران جهت تسلیم به وزرای امور خارجه این کشورها تحویل دادند.

ظریف پیش از این نیز در پیامی با محتوای مشابهِ این نامه‌ها، خطاب به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد با تاکید بر لزوم رفع همه تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا ضد ایران، خاطرنشان کرد: با وجود توانمندی علمی نظام سلامت ایران، تحریم‌ و پیش‌شرط‌ های آمریکا برای ممانعت از فروش دارو و تجهیزات پزشکی، تلاش‌ها برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در ایران را با موانع جدی مواجه کرده است.

براساس این گزارش، وزیر امور خارجه ایران در نامه‌های خود خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد و همتایانش در دیگر کشورها با انتقاد از بی‌عملی جامعه جهانی در مقابل اقدامات غیرقانونی دولت آمریکا، توقف فوری تروریسم اقتصادی واشنگتن علیه مردم ایران را الزامی دانست.

ظریف همچنین در این نامه‌ها بر وظیفه سازمان ملل متحد و دولت‌های عضو این سازمان در همراهی با درخواست مردم و دولت ایران در توقف سیاست دولت آمریکا تاکید کرد.

براساس تازه‌ترین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران تاکنون بیش از 13 هزار و 900 نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 724 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند.

کلیدواژه