حوت 28, 1398 03:02 Asia/Kabul
  • سفیر مجارستان به وزارت امور خارجه ایران فراخوانده شد

سفیر مجارستان در تهران در اعتراض به رفتار غیرمتعارف با دانشجویان ایرانی مبتلا به کرونا در بیمارستان سنت لاسلو Szent László شهر بوداپست به وزارت امور خارجه ایران فراخوانده شد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با «زولتان وارگا هاسونیتس» Zoltan Varga-Haszonits سفیر مجارستان در تهران، مراتب اعتراض دولت ایران به رفتار غیر متعارف پلیس و کادر پزشکی بیمارستان سنت لاسلو شهر بوداپست با دانشجویان ایرانی مبتلا به ویروس کرونا را به وی ابلاغ کرد.

عراقچی تصمیم دولت مجارستان برای اخراج 15 دانشجوی ایرانی مشکوک به کرونا را غیرقابل قبول دانست و از «زولتان وارگا هاسونیتس» خواست، درخواست ایران برای تجدید نظر در این تصمیم را به اطلاع مقامات مجاری برساند.

در این دیدار همچنین بر مسئولیت دولت مجارستان در زمینه تامین شرایط اقامتی، بهداشتی و درمانی مناسب برای دانشجویان ایرانی در آن کشور تاکید شد.

سفیر مجارستان در تهران نیز با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت شیوع کرونا در مجارستان و اقدامات دولت برای مهار بحران، قول داد در اولین فرصت درخواست دولت ایران را به دولت متبوع خود منعکس کند.

کلیدواژه