حوت 28, 1398 11:29 Asia/Kabul
  • پیام ایران به دبیرکل اتحادیه جهانی بین المجالس؛ اقدام برای رفع سریع تحریم‌های دارویی

دبیرکل گروه پارلمانی اتحادیه بین‌المجالس ایران از دبیرکل اتحادیه جهانی بین‌المجالس (IPU) خواست، اقداماتی را برای رفع سریع تحریم‌های دارویی و پزشکی و سایر ملزومات مورد نیاز مردم ایران برای مقابله با ویروس کرونا انجام دهد.

به گزارش ایرنا، «محمدجواد جمالی نوبندگانی» دبیرکل گروه پارلمانی اتحادیه بین‌المجالس ایران در پیامی به «مارتین چانگانگ» Martin Chungong دبیرکل اتحادیه بین المجالس با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، یادآور شد: نبود توجه جدی به این موضوع می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری بر جامعه بشری و به ویژه جوامع درگیر با این بیماری همه‌گیر داشته باشد.

جمالی نوبندگانی همچنین با بیان اینکه تحریم‌های غیرقانونی آمریکا بر اقلام دارویی و پزشکی و ممانعت از دسترسی ایران به سایر ملزومات مورد نیاز، مهار این بیماری همه‌گیر را سخت کرده است، افزود: این تحریم‌ها همچنین تمامی اقدامات منطقه ای و بین المللی مشترک برای مقابله با این فاجعه را با چالش جدی مواجه ساخته است.

دبیرکل گروه پارلمانی اتحادیه بین‌المجالس ایران در این پیام تاکید کرد: ایفای نقش اتحادیه بین المجالس (IPU) دراین برهه زمانی حساس و مهم، می تواند اعضا را برای ادامه همکاری واقع بینانه و عملی بیش از گذشته امیدوار ساخته و الگوی بهینه ای را برای دیپلماسی پارلمانی ارائه کند.

ویروس کرونا که نام رسمی آن کووید - 19 است، اواخر سال گذشته (2019) در شهر "ووهان" چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون علاوه بر چین، به بیش از 160 کشور دیگر نیز سرایت کرده است.

کلیدواژه