موسوی: نامه ۸ کشور به سازمان ملل برای رفع تحریم ایران اقدامی بی‌نظیر است
(last modified 1399-01-10T04:21:49+00:00 )
حمل 10, 1399 08:51 Asia/Kabul
  • موسوی: نامه ۸ کشور به سازمان ملل برای رفع تحریم ایران اقدامی بی‌نظیر است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران اقدام ۸ کشور در ارسال نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد برای لغو تحریم‌های ایران را بی‌نظیر و کم‌نظیر توصیف کرد.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری صدا وسیما گفت: باید دنیا زمانی به خودش بیاید و جلوی یکجانبه گرایی و نقض قوانین بین المللی را بگیرد؛ به هر حال متأسفانه آمریکایی‌ها به خودشان جرأت دادند که در سال‌های اخیر قوانین داخلی و تحریم‌های ظالمانه خودشان را به بقیه کشورها تحمیل کنند.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با اشاره به اینکه آمریکا ضد کشورهای مستقل با اهداف خاصی اقدامات تحریمی را اعمال می‌کند، ابراز امیدواری کرد: کشورهای تحت تحریم و حتی کشورهای مستقل و آزاده‌ای که یکجانبه گرایی آمریکا را برنمی تابند، اتحادیه‌ای تشکیل و دهند و جلوی قلدری آمریکا بایستند.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تصریح کرد: جامعه جهانی نه تنها در شرایط کرونا، حتی در شرایط عادی نیز باید اقدام منسجمی را در برابر تحریم‌های ظالمانه و غیر انسانی که از سوی آمریکا نه تنها ضد ایران بلکه ضد کشورهای مستقل اعمال شده است صورت دهند و در مقابل آن‌ها ایستادگی یا حداقل به آن بی اعتنایی کنند.
کشورهای روسیه، چین، سوریه، کوبا، نیکاراگوئه، کره شمالی، ونزوئلا و ایران چندی پیش در نامه‌ای مشترک به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد بر رفع تحریم‌های یکجانبه آمریکا ضد ایران که مانع مبارزه با شیوع ویروس کرونا شده، تأکید کردند.

کلیدواژه