حمل 18, 1399 16:40 Asia/Kabul
  • آمادگی حوزه‌های علمیه ایران برای همکاری علمی با نهادهای آیسسکو
    آمادگی حوزه‌های علمیه ایران برای همکاری علمی با نهادهای آیسسکو

مدیر حوزه‌های علمیه ایران در نامه‌ای به رئیس سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی (ISESCO) از آمادگی حوزه‌های علمیه برای هم فکری و همکاری علمی و پژوهشی با نهادهای مرتبط تحت نظر این سازمان، برای مواجهه با کرونا خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، آیت الله «علیرضا اعرافی» مدیر حوزه‌های علمیه ایران خطاب به «سالم بن محمد المالک» رئیس سازمان آیسسکو با اشاره به نگرانی رهبران مذهبی ایران از شیوع ویروس کرونا در جهان، تاکید کرد: بدون شک مقابله با این چالش و سایر بحران‌های معاصر مانند بی عدالتی، تبعیض، تحریم‌های غیرانسانی، مشکلات زیست محیطی، جنگ و تروریسم نیازمند همفکری و همکاری بین‌المللی به خصوص اتحاد نخبگان و مجامع علمی دنیای اسلام است.
آیت الله اعرافی یادآور شد: وضعیت پیش آمده پس از شیوع ویروس کرونا، بهترین فرصت است تا کشورهای اسلامی با تمسک به اصل همبستگی، تعاون اجتماعی و همکاری همگانی برآمده از قرآن، فقه و اخلاق اسلامی و ارزش‌های انسانی که در روایات اسلامی نهفته است، پیامدهای این بیماری را به حداقل ممکن برسانند.
آیسسکو یا سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی، وابسته به سازمان همکاری اسلامی است که در مه 1979 تأسیس شد.
57 کشور اسلامی عضو این سازمان هستند.
مدیر حوزه‌های علمیه ایران پیش از این نیز با ارسال نامه‌ای به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، برای همکاری و تبادل تجربیات حوزه علمیه با مراکز علمی و دینی و رهبران ادیان آسمانی جهان اعلام آمادگی کرد.

 

کلیدواژه