پاسداری از حق هسته‌ای؛ صیانت از حق پیشرفت ملت و استقلال ایران
(last modified 1399-01-20T08:37:08+00:00 )
حمل 20, 1399 13:07 Asia/Kabul
  • پاسداری از حق هسته‌ای؛ صیانت از حق پیشرفت ملت و استقلال ایران

ستاد حقوق بشر قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای تاکید کرد: پاسداری از حق هسته‌ای، صیانت از حق پیشرفت ملت و استقلال کشور و مقاومت در برابر هرگونه زیاده‌خواهی بیگانگان است.

امروز (چهارشنبه) هشتم آوریل (20 فروردین) به پاس قدردانی از تلاش‌های افتخارآمیز دانشمندان هسته‌ای ایران در تکمیل چرخه سوخت هسته‌ای، «روز ملی فناوری هسته‌ای» نامگذاری شده است.

به گزارش ایرنا، ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه استفاده از انرژی هسته‌ای حقی عام و ذاتی است که همه‌ی ملت‌ها به موجب حقوق بین‌الملل از آن برخوردارند، تاکید کرد: هیچ دستاویز و بهانه‌ای نمی‌تواند حقوق ملت ایران را در این زمینه مورد صدمه قرار دهد.

در این بیانیه آمده است: در حالی که بیگانگیِ تفکر لیبرالیسم از دین و انسانیت موجب شد تا انرژی هسته ای به عنوان برترین جلوه ی دانش و فناوری بشری عامل کشتار فجیع انسان ها در هیروشیما و ناکازاکی گردد، اما جمهوری اسلامی ایران در عین تأکید و ایستادگی بر حق خود برای استفاده ی صلح‌آمیز از این انرژی، براساس باور به مبانی دینی، با سلاح هسته ای مخالفت کرده و ساخت و نگهداشت و به کارگیری آن را حرام اعلام کرده است.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران همچنین با تاکید بر اینکه رژیم ضدانسانی آمریکا با اِعمال تحریم و ترور دانشمندان هسته‌ای، هزینه‌های زیادی را بر ملت ایران تحمیل کرده است، یادآور شد: بدون تردید این اقدامات، هیچ خللی در اراده‌ی راسخ ملت ایران برای احقاق کامل همه‌ی حقوق خود در عرصه‌ی بین‌المللی وارد نکرده است.

کلیدواژه