حمل 26, 1399 13:27 Asia/Kabul
  • راه اندازی پلاسما درمانی برای مداوای بیماران کرونایی در ایران
    راه اندازی پلاسما درمانی برای مداوای بیماران کرونایی در ایران

سرپرست طرح پلاسما درمانی ایران گفت: طرح استفاده از پلاسمای بهبود یافتگان بیماری کرونا به عنوان یکی از روش‌های مداوای این بیماران، در 6 استان ایران راه‌اندازی شد.

«حسن ابوالقاسمی» سرپرست طرح پلاسما درمانی ایران روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن اشاره به اینکه واکنش بسیار شدید سیستم ایمنی بدن، سبب مرگ و میر افراد مبتلا به کرونا می شود افزود: طرح تحقیقاتی پلاسما درمانی به صورت موردی- شاهد درحال انجام است و در آن از خاصیت پادتنی برای از بین بردن ویروس کرونا استفاده می شود.  

ابوالقاسمی، به نقش موثر پلاسمای بهبود یافتگان بیماری کرونا در مداوای بیماران نیز اشاره کرد و گفت: نتایج اولیه تحقیقات نشان می دهد که با این طرح، 40 درصد مرگ و میر بیماران بدحال کرونایی کاهش یافته است.  

سرپرست طرح پلاسما درمانی ایران، یکی از دلایل کاهش تعداد بیماران در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها را استفاده از پلاسما درمانی اعلام کرد و افزود: امکان  تولید پلاسما به صورت اختصاصی در ایران وجود دارد.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، تاکنون از مجموع 73 هزار و 303 نفری که در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، حدود 46 هزار نفر از آن‌ها بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند و 4 هزار و 585 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

 

کلیدواژه