رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران: آمریکا در برابر استحکام درونی برجام ناکام مانده است
(last modified 1399-02-11T05:46:00+00:00 )
ثور 11, 1399 10:16 Asia/Kabul
  • رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران: آمریکا در برابر استحکام درونی برجام ناکام مانده است

رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا علی رغم کارزار فشار حداکثری ضد ایران، در برابر استحکام درونی برجام ناکام مانده است. 

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران در در رشته توئیتی با تاکید بر اینکه دشمنی با برجام، آشکار ترین شناسه ایران‌ستیزی در منطقه و جهان است، نوشت: چند سالی است که برجام، مانعی بزرگ در برابر ایران‌ستیزان بوده است آنچنانکه برای نابودی‌اش از هیچ توطئه‌ای دریغ نکردند.
روزنامه نیویورک تایمز یکشنبه 26 آوریل/7ثور حیله آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران که براساس توافقنامه برجام قرار است از 17 اکتبر 2020 (26میزان1399) لغو شود، فاش کرد.
به نوشته این روزنامه، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا طرحی را تهیه کرده است که طبق آن واشنگتن ادعا می‌کند که هنوز از نظر حقوقی به عنوان یک دولت شرکت کننده در توافق هسته‌ای حضور دارد؛ اما در اصل این طرح برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل ضد ایران است که پس از توافق هسته‌ای سال 2015 لغو شد.
«محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران با بیان اینکه آمریکا بعد از شکست مفتضحانه فشار حداکثری، اکنون می‌خواهد شریک برجام باشد، خطاب به مقامات آمریکایی گفت: "رویاپردازی را بس کنید؛ ملت ایران همیشه سرنوشت خود را تعیین کرده است."

کلیدواژه