موسوی: اقدام دولت آلمان علیه حزب‌‌ الله در راستای اهداف اسرائیل و آمریکا است
(last modified 1399-02-12T05:54:14+00:00 )
ثور 12, 1399 10:24 Asia/Kabul
  • موسوی: اقدام دولت آلمان علیه حزب‌‌ الله در راستای اهداف اسرائیل و آمریکا است

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد جمعه، اقدام خصمانه دولت آلمان در تروریستی خواندن حزب الله لبنان را در راستای اهداف رژیم صهیونیستی و آمریکا خواند و آن را بشدت محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، "سیدعباس موسوی" ضمن محکوم کردن این اقدام دولت آلمان تصریح کرد، ظاهرا برخی کشورها در اروپا مواضع خود را بدون در نظر گرفتن واقعیات منطقه غرب آسیا و تنها با درنظرگرفتن اهداف ماشین تبلیغاتی رژیم صهیونیستی و رژیم سردرگم آمریکا اتخاذ می کنند. 

موسوی با بیان اینکه این تصمیم دولت آلمان در بی احترامی کامل این کشور به دولت و ملت لبنان اتخاذ شده است، اظهار داشت، حزب الله بخشی رسمی و مشروع از دولت و پارلمان لبنان و همواره یک حزب سیاسی تاثیرگذار در عرصه ثبات سازی سیاسی این کشور بوده که از پشتوانه وسیع مردمی در لبنان و منطقه برخوردار است.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه حزب الله لبنان جایگاه کلیدی در مبارزه با تروریسم خشن داعش نیز داشته و دارد، افزود: دولت آلمان باید پاسخگوی تبعات منفی تصمیم خود بر مبارزه با گروه‌های واقعی تروریستی در منطقه باشد.

وزارت کشور آلمان روز پنجشنبه در راستای جلب نظر رژیم صهیونیستی و آمریکا، ضمن «تروریستی» خواندن حزب‌الله لبنان، فعالیت‌های این گروه را در خاک آلمان ممنوع اعلام کرد.

آمریکا و رژیم صهیونیستی بعد از موفقیت‌های حزب‌الله لبنان در مقابله با گروه‌های تروریستی در منطقه، تلاش‌ها برای تشدید فشار بر این جنبش را افزایش داده‌اند.

حزب الله لبنان به عنوان یکی از اعضای اصلی جبهه مقاومت، نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - صهیونیستی در منطقه دارد.

کلیدواژه