ثور 22, 1399 13:53 Asia/Kabul
  • رتبه سوم ایران در کارآزمایی‌های بالینی برای درمان کرونا
    رتبه سوم ایران در کارآزمایی‌های بالینی برای درمان کرونا

بر اساس تازه‌ترین آمار سازمان جهانی بهداشت، جمهوری اسلامی ایران در زمینه تحقیقات و کارآزمایی‌های بالینی با هدف بررسی میزان اثربخشی راهکارهای درمانی علیه بیماری همه‌گیر کووید-19، بعد از چین و آمریکا در رتبه سوم جهان قرار دارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، طبق داده‌های ارائه شده سازمان جهانی بهداشت، چین با ثبت 154 مورد، آمریکا با 109 مورد، ایران با 63 مورد و اسپانیا با ثبت 58 مورد تحقیقات و مطالعات بالینی جهت بررسی میزان اثربخشی داروهای متعدد در درمان کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در جایگاه چهار کشور نخست این فهرست قرار دارند.

میزان انجام کارآزمایی‌های بالینی در کنار دیگر اقدامات بهداشتی در اروپا نیز پس از اسپانیا به ترتیب در کشورهای فرانسه، انگلیس، آلمان، دانمارک و ایتالیا در حال انجام است.       

با وجود گسترش روز افزون ویروس کرونا در سراسر جهان، یافتن شیوه‌های درمانی جدید مثل پلاسما درمانی یا تولید واکسن و داروهای مورد نیاز، در مرحله تحقیقات و کارآزمایی‌های بالینی قرار دارد و محققان تاکنون نتوانسته‌اند یک دارو یا یک راهکار مشخص برای درمان کرونا ارائه دهند.

فدراسیون بین المللی صنعت داروسازی (Ifpma) نیز اعلام کرد، از زمان آغاز گسترش بیماری همه‌گیر، بیش از 130 مورد داروهای ترکیبی در قالب طرح‌های تحقیقاتی در سراسر جهان در حال بررسی است.

تا کنون حدود 4 میلیون و 200 هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از 284 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند و دست‌کم 1 میلیون و 500 هزار نفر نیز بهبودیافته‌اند.

 

کلیدواژه