جوزا 01, 1399 08:26 Asia/Kabul
  • وزیر امور خارجه ایران: رژیم صهیونیستی معضلی جهانی است

وزیر امور خارجه ایران گفت: رژیم صهیونیستی، معضلی جهانی است که با سلاح‌های اتمی و کشتار جمعی دنیا را تهدید می‌کند.

به گزارش ایرنا، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلویزیونی که روز چهارشنبه منتشر شد، موضوع فلسطین را اولویت سیاست خارجی دولت و ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران هم با توجه به دغدغه‌اش برای جهان اسلام باید در کنار خواسته‌های بحق ملت فلسطین باشد.

ظریف با تاکید بر اینکه فلسطین، موضوع محوری برای جهان اسلام است، افزود: گرچه برخی کشور‌های عربی در گذشته با پیمان کمپ دیوید و اخیرا با سیاست‌های رژیم سعودی، خود را با اسرائیل و علیه آرمان‌های فلسطین هماهنگ کرده‌اند، اما موضوع فلسطین موضوعی نیست که با این روش‌ها به فراموشی سپرده شود.

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه بزرگترین تهدید منطقه غرب آسیا از سیاست‌های اشغالگری و سلاح‌های رژیم صهیونیستی ناشی می‌شود، تصریح کرد: خطرات رژیم صهیونیستی برای جهان در همه کشور‌های دنیا مطرح است و حتی خیلی‌ها در اروپا و آمریکا به طور علنی اعلام می‌کنند، سیاست‌هایشان گروگان رژیم صهیونیستی و گروه‌های حامی اسرائیل شده است.

ظریف در ادامه بزرگترین بحران رژیم صهیونیستی را بحران مشروعیت دانست و گفت: این رژیم هم بحران مشروعیت داخلی و هم مشروعیت بین المللی دارد.

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه اختلافات داخلی فراگیر واقعیت و خطری است که اسرائیل را بیش از همه چیز تهدید می کند، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی تلاش می کند با دشمن تراشی داخلی و بین المللی به نوعی سیاست ها و اقدامات غیرقانونی خود را توجیه کند.

ظریف همچنین یادآور شد: آمریکایی‌ها همیشه در جنگ افروزی‌های اسرائیل نقش موثری داشته اند و متاسفانه سیاست خاورمیانه‌ای آمریکا تاکنون حول محور منافع رژیم صهیونیستی چرخیده است.

کلیدواژه