شمخانی: پرچم ایران از همت و غیرت مجاهدان استوار مانده است
(last modified 1399-03-09T05:26:12+00:00 )
جوزا 09, 1399 09:56 Asia/Kabul
  • شمخانی: پرچم ایران از همت و غیرت مجاهدان استوار مانده است
    شمخانی: پرچم ایران از همت و غیرت مجاهدان استوار مانده است

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب در توییتر با انتشار تصویر یکی از ملوانان نفتکش های ایرانی حامل سوخت به ونزوئلا تصریح کرد، اگر پرچم ایران همچنان استوار مانده، از همت و غیرت مجاهدانی است که خالصانه از وجود خود گذشته و از هیچ دشمنی نمی‌هراسند.

به گزارش ایرنا، "علی شمخانی" در این پیام توییتری از قهرمانان ایران که گاه در جبهه دفاع مقدس از وطن و حرم، گاه در سنگر مبارزه با ویروس منحوس کرونا و گاه در میدان جهانی تحقیر تحریم بر عرشه نفتکش ها در حال مجاهدت هستند قدردانی کرد.

جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت از دولت و ملت ونزوئلا که تحت محاصره اقتصادی آمریکا قرار دارند، پنج فروند نفتکش حامل سوخت را به سمت این کشور اعزام کرده است.

تاکنون 3 نفتکش ایران به نام های "فورچون" Fortune، "فارست" و "پتونیا" به سواحل ونزوئلا رسیده و محموله های خود را در بنادر این کشور تخلیه کرده‌اند.

2 نفتکش ایرانی دیگر به نام‌های "کلاوِل" و "فکسون هم به دنبال نفتکش های "فورچون"، "فارست" و "پتونیا" در حال حرکت به سمت سواحل ونزوئلا هستند.

"نیکلاس مادورو" رئیس جمهور ونزوئلا یکشنبه شب از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت ونزوئلا قدردانی کرد و گفت: ونزوئلا تنها نیست و دوستان شجاعی دارد که در کنارش ایستاده‌اند.

"مادورو" افزود، "در جایی که کشورهای امپریالیستی میخواهند با زور احکام خود را تحمیل کنند، فقط برادری میتواند مردمان آزاد را نجات دهد."

آمریکا در ماه های اخیر با تهدید، اعمال تحریم، فشار و محاصره اقتصادی ونزوئلا تلاش کرده است دولت قانونی این کشور را که رویکردی ضد آمریکایی دارد سرنگون کند؛ رویکردی که هرگز موفق نبوده است.

 

کلیدواژه