جوزا 11, 1399 18:25 Asia/Kabul

در حالی که افغانستان در حال مبارزه با شیوع روز افزون ویروس کرونا است و به گونه ی جدی نیازمند کمک های بیرونی در این راستا می باشد ، جمهوری اسلامی ایران به ادامه ی کمک های قبلی اش ، این بار نیز 11 تن مواد بهداشتی و تجهیزات پزشکی به جمهوری اسلامی افغانستان کمک کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، بهادر امینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل ،در مراسمی که به همین مناسبت در وزارت صحت عامه ی افغانستان برگزار شد ، ضمن تاکید به اهمیت تداوم گسترش روابط و همکاری های دو جانبه میان تهران و کابل از تداوم و جدیت تهران نسبت به کمک رسانی و همکاری با دولت و مردم افغانستان در عرصه های گوناگون خبرداد.

در همین حال پوهندوی بشیر نورمل معین وزارت صحت عامه ی افغانستان که در این مراسم حضور داشت ، ضمن ابراز قدردانی از همکاری های مداوم جمهوری اسلامی ایران با مردم و دولت افغانستان خواهان گسترش و تداوم کمک رسانی های ایران به افغانستان شد .

آن گونه که آمارهای رسمی نشان می دهد ،تا کنون بیش از پانزده هزار تن از شهروندان افغانستان به بیماری کوید 19 مبتلا شده اند .

بر اساس اظهارات مسوولان در وزارت صحت عامه ی افغانستان ، شیوع ویروس کرونا در این کشور به نقطه ی اوج رسیده و انتظار می رود که در روزهای آینده ، تعداد افراد مبتلا به این بیماری به شکل بی پیشینه ای افزایش یابد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش عالمی:


 

کلیدواژه