امام خمینی (ره)؛ پرچم‌دار وحدت اسلامی در سراسر جهان
(last modified 1399-03-14T04:42:04+00:00 )
جوزا 14, 1399 09:12 Asia/Kabul
  • امام خمینی (ره)؛ پرچم‌دار وحدت اسلامی در سراسر جهان

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران را پرچم‌دار وحدت اسلامی در سراسر جهان دانست.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز سه شنبه در بیانیه‌ای به مناسبت سی و یکمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: امام خمینی (ره)، ضرورت وحدت را پایه‌ی تمدن نوین اسلامی می‌دانستند و این بصیرت را در عصر پرچالش تجدد در میان مسلمانان ترویج می‌کردند.
در این بیانیه با تاکید بر اینکه ایمان امام خمینی(ره) به وحدت را همه باور داشتند، آمده است: مردم جهان خاطره‌ی فریادهای وحدت‌آفرین ایشان، سال‌ها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای حمایت از فلسطین و مقابله با اسرائیل غاصب را در یاد دارند.
مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه امت اسلامی چند دهه پس از امام خمینی(ره) احساس نیاز عمیق‌تری به وحدت اسلامی یافته است، تاکید کرد: هر چه زمان می‌گذرد، مسلمانان بیش‌تر به اهمیت امام خمینی(ره) پی می‌برند و عمق اندیشه‌های ایشان را بیشتر می‌فهمند و امام راحل را طلیعه‌دار وحدت اسلامی می‌دانند. 
امروزچهارشنبه، چهاردهم خرداد/جوزا 1399 هجری شمسی برابر با سوم ژوئن مصادف با سی‌و‌یکمین سالگردِ ارتحال حضرت امام خمینی (ره) است.

کلیدواژه