بهره‌برداری از پل مرزی سرخس در راستای توسعه حمل‌ و نقل بین ایران و ترکمنستان
(last modified 1399-03-20T03:30:23+00:00 )
جوزا 20, 1399 08:00 Asia/Kabul
  • بهره‌برداری از پل مرزی سرخس در راستای توسعه حمل‌ و  نقل بین ایران و ترکمنستان
    بهره‌برداری از پل مرزی سرخس در راستای توسعه حمل‌ و نقل بین ایران و ترکمنستان

پل مرزی جدید سرخس با حضور وزیر راه و شهرسازی ایران و وزیر ساختمان و معماری ترکمنستان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی ایران و «نورگلدی گاندی‌یف» وزیر ساختمان و معماری ترکمنستان عصر روز دوشنبه از طریق ویدئو کنفرانس، پل مرزی بین دو کشور را بصورت رسمی افتتاح کردند.
بهره برداری از این پل، پایانه مرزی سرخس در شمال شرق ایران را به مرکزی برای ترانزیت کالا‌های جاده‌ای بین آسیای مرکزی، آب‌های آزاد و ترکیه تبدیل خواهد کرد.
وزیر راه و شهرسازی ایران با بیان اینکه تهران آماده بررسی چگونگی آغاز عملیات ترانزیت جاده‌ای با کشورهای آسیای مرکزی است، گفت: برای عبور روزانه یک هزار دستگاه کامیون از پل مرزی جدید با ترکمنستان هدف‌گذاری شده است.
اسلامی همچنین با اشاره به توافق دوجانبه و چند جانبه ایران با ترکمنستان برای توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری فی‌مابین گفت: هم اکنون همه دروازه‌های مشترک ایران با کشور‌های همسایه از جمله ترکمنستان تحت کنترل دقیق مسائل بهداشتی قرار دارند و تجهیزات ضدعفونی و گندزدایی در مرز‌های دو کشور مستقر شده‌اند.
وزیر راه و شهرسازی ایران با قدردانی از همراهی ترکمنستان برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور، افزود: ایران آمادگی کامل دارد، مناسبات اقتصادی دوجانبه و چند جانبه را بر اساس مصوبات دولت‌های دو کشور و توافقنامه‌های ترانزیتی عشق آباد، کشور‌های جاده ابریشم و همسایه دریای خزر با ترکمنستان از سربگیرد.

 

کلیدواژه