جوزا 21, 1399 09:26 Asia/Kabul
  • موسوی: همه کشور‌های جهان فریاد تظلم‌خواهی مردم آمریکا را بشنوند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اعتراضات اخیر در آمریکا تاکید کرد: همه کشور‌های جهان باید فریاد تظلم‌خواهی مردم آمریکا را بشنوند.

«سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز سه شنبه با اشاره به ظلم و تبعیض به بخشی از جامعه آمریکا از زمان برده‌داری تا کنون، یادآور شد: مردم آمریکا فریاد مظلومیت خودشان را که برای قرن‌ها خفه شده بود، اکنون بروز می‌دهند.

موسوی با تاکید بر اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران مداخله نکردن در امور داخلی کشور‌های دیگر است، تصریح کرد: اوج بیعدالتی ظلم و تبعیض علیه مردم یک کشور در اتفاقات اخیر آمریکا نمایان است بنابراین ایران نمی‌تواند به عنوان یک نظام مستقل که عدالت خواه است، صدای معترضان را نشنود و شاهد تضییع حقوق مردمی باشد که سال‌هاست در آمریکا تحت ستم قرار دارند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین ابراز امیدواری کرد: فریاد تظلم‌خواهی مردم آمریکا نتیجه دهد و دولت‌مردان آمریکایی‌ که همیشه مدعی حقوق بشر و آرامش در کشور‌ها بودند به شعار‌هایی که خودشان دادند عمل کنند و مردم آمریکا را آزاد بگذارند و اجازه بدهند نفس بکشند.

یک افسر سفیدپوست در آمریکا، 25 مه/5جوزا «جورج فلوید» سیاه‌پوست را در شهر "مینیاپولیس" در ایالت مینه‌سوتا Minnesota به قتل رساند.

مردم شهر مینیاپولیس و بسیاری دیگر از شهرهای آمریکا در اعتراض به قتل این مرد سیاه‌پوست 46 ساله توسط افسر پلیس سفیدپوست آمریکایی تظاهرات کردند و این تظاهرات ها همچنان ادامه دارد.

کلیدواژه