جوزا 22, 1399 08:27 Asia/Kabul
  • ایران؛ الگوی مقابله با تکبر و زورگویی آمریکایی‌ها در منطقه و جهان

رایزن فرهنگی ایران در لبنان، جمهوری اسلامی را الگویی شگفت‌انگیز برای رشد و توسعه و مقابله با تکبر و زورگویی آمریکایی‌ها در منطقه و جهان دانست.

«عباس خامه یار» رایزن فرهنگی ایران در لبنان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الصراط با بیان اینکه ظلم و نژادپرستی که هم اکنون در آمریکا وجود دارد مساله جدیدی نیست، تصریح کرد: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا چهره واقعی دولتمردان این کشور را به صورت برهنه و عریان نمایان کرد.

خامه یار با اشاره به تاریخچه سیاه و تاریک سردمداران آمریکا و رفتار نژادپرستانه آن‌ها با سیاه پوستان و دیگر رنگین پوستان و جنایت‌هایی که در سراسر جهان و پس از اشغال افغانستان و عراق مرتکب شده‌اند، افزود: آمریکایی‌ها مدعی هستند، ارزش‌ها و فرهنگ خود را صادر می‌کنند اما این اصول به هیچ انسانی رحم نخواهد کرد.

رایزن فرهنگی ایران در لبنان با تاکید بر اینکه وضعیت اقتصادی آمریکا بر پایه سرقت و غارت منابع طبیعی و ثروت کشورهای دیگر بنا شده است، گفت: شرکت‌های صهیونیستی ثروت‌های مردم را غارت می کنند و «امپرطوری دلار» را مانند طناب دار بر گردن ملت‌ها می اندازند و با برنامه ریزی دقیق حاکمیت دلار خود را بر اقتصاد جهان تحمیل و تمام هزینه‌های خود را از جیب مستضعفین هزینه می‌کنند.

خامه یار همچنین با بیان اینکه شبکه‌های رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران با تمام قدرت و ظرفیت خود در حمایت از مردم ستمدیده برخاستند، افزود: رسانه‌های ایرانی، نژادپرستی آمریکایی‌ها و نگاه تحقیرآمیز آن‌ها به انسان‌ها را به مردم جهان نشان می‌دهند و ابعاد این جنایت‌ها را بازگو می‌کنند.

کلیدواژه