اتهام زنی آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران همسو با کاخ سفید
(last modified 1399-03-26T10:22:19+00:00 )
جوزا 26, 1399 14:52 Asia/Kabul
  • اتهام زنی آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران همسو با کاخ سفید
    اتهام زنی آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران همسو با کاخ سفید

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، همسو با سیاست های کاخ سفید و برخلاف گزارش های متعدد این نهاد ادعا کرد: ایران به این سازمان اجازه دسترسی به دو مکان مورد نظر آژانس را نمی‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  "رافائل گروسی" مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در جلسه مجازی شورای حکام آژانس مدعی شد: بیش از چهار ماه است که ایران مانع دسترسی بازرس‌های این نهاد به دو مکان می‌شود.

 گروسی، در ادامه موضع گیری ها ضد ایرانی خود افزود:  بیش از یک سال است که ایران در بحث‌های شفاف‌سازی درباره پرسش آژانس درخصوص فعالیت‌ها و مواد هسته‌ای احتمالی مشارکت ندارد.

ادعاهای ضد ایرانی رافائل گروسی، درشرایطی مطرح می شود که طی چند سال اخیر بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در موارد متعددی از سایت های هسته ایران بازدید و بر شفافیت ایران در عمل به تعهداتش در قبال برجام تاکید کرده اند.

نشست پنج روزه کشور‌های عضو شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، امروز دوشنبه به صورت مجازی در مقر این سازمان در وین آغاز شد.

"حسن روحانی" رئیس جمهوری اسلامی ایران، روز یکشنبه با اشاره به اقدامات مخرب آمریکا با اِعمال نفوذ در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و شورای امنیت تاکید کرد: کشورهای دیگر می‌دانند در صورت هرگونه خدشه به دستاوردهای برجام از سوی آمریکایی‌ها، عکس‌العمل ایران چه خواهد بود.

گفت وگو درباره قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد، از جمله محورهای نشست شورای حکام خواهد بود.

طبق قطعنامه 2231 ، تحریم های تسلیحاتی ایران اکتبر 2020 به پایان می رسد.

 

کلیدواژه