کمالوندی: استناد آژانس بین المللی انرژی اتمی به اطلاعات غیرموثق، بدعتی خطرناک است
(last modified 1399-03-31T07:53:30+00:00 )
جوزا 31, 1399 12:23 Asia/Kabul
  • کمالوندی: استناد آژانس بین المللی انرژی اتمی به اطلاعات غیرموثق، بدعتی خطرناک است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در واکنش به تصویب قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین ‌المللی انرژی اتمی گفت، اتهامات آژانس و اعضای آن به ایران بر اساس اطلاعات غیرموثق است.

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران روز شنبه در بیانیه ای با انتقاد از استناد شورای حکام و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اطلاعات غیرموثق افزود، تصمیمات اخیر شورای حکام انرژی اتمی که بر اساس گزارش آژانس است، با استناد به اطلاعات و اسناد جعلی ادعایی که از طریق عملیات جاسوسی رژیم صهیونیستی به‌دست آمده، دسترسی به دو مکان ذکر شده در گزارش را خواستار شده است.
کمالوندی با بیان اینکه اتهامات شورای حکام ضد ایران، یک بدعت غیراصولی و نامشروع است، تصریح کرد، با وجود سابقه تعامل مثبت ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تأکید کلیه گزارش‌های هجده‌گانه آژانس مبنی بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران، متأسفانه برخی در حال سوق‌دادن پرونده ایران از فاز فنی-حقوقی به فاز سیاسی-امنیتی هستند.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد، با توجه به صدور فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حرام بودن تولید، تکثیر، انباشت و استفاده از سلاح‌های کشتارجمعی و شفاف‌سازی گسترده بی‌سابقه توأم با یک مکانیسم شدید راستی‌آزمایی، ایران چیزی برای پنهان کردن نداشته و اساساً به دلایل متعدد استرات‍ژیک، نیازی به سلاح هسته‌ای ندارد.
کمالوندی با تاکید بر اینکه ایران هیچ‌گاه تسلیم چنین فشار‌هایی نخواهد شد، از کشور‌های عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی خواست در جهت استقلال عمل و تقویت آژانس به ‌منظور نیل به اهداف منع‌گسترش سلاح‌های هسته‌ای به‌صورتی غیرتبعیض‌آمیز، تلاش خود را به کار گیرند.

 

کلیدواژه