موسوی: تروئیکای اروپایی غیرقابل اعتماد هستند
(last modified 1399-03-31T09:39:23+00:00 )
جوزا 31, 1399 14:09 Asia/Kabul
  • موسوی: تروئیکای اروپایی غیرقابل اعتماد هستند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به رفتارهای دوگانه تروئیکای اروپایی عضو برجام (انگلیس، آلمان و فرانسه) گفت: صدور قطعنامه سیاسی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، غیر قابل پذیرش است.

«سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: اقدام شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در صدور قطعنامه ضد ایران غیر قابل قبول است زیرا جمهوری اسلامی ایران بالاترین و شفاف ترین همکاری را در چارچوب پادمان با شورای حکام و آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته است.

موسوی با انتقاد از تروئیکای اروپایی تصریح کرد، رفتار دوگانه و عجیب سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه که عضو برجام هستند، بار دیگر ناتوانی و غیرقابل اعتماد بودن آنها را به ملت ایران ثابت کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با هشدار به روندی که تروئیکای اروپایی و آژانس بین المللی انرژی اتمی در پیش گرفتند، تاکید کرد: عواقب صدور قطعنامه علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران، حتماً متوجه کسانی است که بانی این قطعنامه هستند.موسوی همچنین با بیان اینکه"دولت و ملت ایران تحت فشار زیادخواهی، تَن به کاری نخواهد داد"، اعضای شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را به هوشیاری در برابر تلاش های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای بازگشایی یک پرونده جعلی و قدیمی، دعوت کرد.

کلیدواژه