سرطان 05, 1399 08:17 Asia/Kabul
  • روحانی: ایران و پاکستان همواره در لحظات سخت و تاریخی حامی یکدیگر بوده اند

رئیس جمهوری اسلامی ایران، روابط تهران و اسلام آباد را صمیمانه و برادرانه خواند و گفت: ایران و پاکستان همواره در لحظات سخت و تاریخی حامی یکدیگر بوده اند.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه هنگام دریافت استوارنامه «رحیم حیات قریشی» سفیر جدید پاکستان در تهران، با تاکید بر توسعه و تعمیق مناسبات دو جانبه در همه زمینه ها، ابراز امیدواری کرد، همکاری دو کشور در تأمین امنیت مرزهای مشترک تداوم و گسترش یابد.

روحانی همچنین با اشاره به محدودیت های ایجاد شده در مبادلات مرزی ایران و پاکستان  بر اثر شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: با گذشت چند ماه از شیوع این بیماری و با بازگشایی بخشی از مرزها با رعایت پروتکل های بهداشتی، مرزهای دو کشور باید به روال پیش از کرونا بازگردد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران به دیدارها و تماس های خود با رئیس جمهوری و نخست وزیر پاکستان نیز اشاره کرد و گفت: اجرایی شدن توافقات دو جانبه می تواند توسعه بیش از پیش روابط اقتصادی و تجاری تهران – اسلام آباد را به همراه داشته باشد.

«رحیم حیات قریشی» سفیر جدید پاکستان در تهران نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به روحانی، از ایران به عنوان کشور بسیار مهم و تاثیرگذار منطقه یاد کرد و افزود: روابط با تهران برای اسلام آباد از اهمیت بالایی برخوردار است و همه مقام های پاکستان بر توسعه این روابط به ویژه در زمینه های اقتصادی و تجاری تاکید دارند.

حیات قریشی با تاکید بر اینکه پاکستان به حمایت خود از ایران در مجامع بین المللی ادامه خواهد داد اظهار کرد، پاکستان امنیت ایران را امنیت خود می داند.

کلیدواژه